دنياي ديجيتال هميشه در حال تحول است و در نتيجه ، لازم است تيم هاي بازاريابي داراي استراتژي هاي انعطاف پذير باشند كه با روندها و تحولات در اين زمينه تغيير مي كنند.
در حالي كه بسياري از رهبران بازاريابي تأثير ديجيتال را مي شناسند و در تلاشهاي بازاريابي خود ادغام مي شوند ، 49٪ هيچ استراتژي ديجيتالي مشخصي ندارند در حالي كه 17٪ آن را به عنوان يك سند جداگانه تعريف كرده اند.
دنياي ديجيتال هميشه در حال تحول است و در نتيجه ، لازم است تيم هاي بازاريابي داراي استراتژي هاي انعطاف پذير باشند كه با روندها و تحولات در اين زمينه تغيير مي كنند.
در حالي كه بسياري از رهبران بازاريابي تأثير ديجيتال را مي شناسند و در تلاشهاي بازاريابي خود ادغام مي شوند ، 49٪ هيچ استراتژي ديجيتالي مشخصي ندارند در حالي كه 17٪ آن را به عنوان يك سند جداگانه تعريف كرده اند.
در چنين شرايط تجارت الكترونيكي رقابتي ، ديگر احتياطي براي تجارت وجود ندارد كه يك استراتژي ديجيتالي تعريف شده داشته باشند يا آن را جدا از استراتژي بازاريابي نگه دارند. بازاريابي اكنون ديجيتال است.
بنابراين براي كساني كه داراي يك استراتژي ديجيتالي هستند - تعريف شده ، يكپارچه يا در غير اين صورت - بياييد 5 روش براي بهينه سازي آن را براي هدايت تحول ديجيتالي ، درگيري مشتري و درآمد بررسي كنيم.
اهداف تجاري را ارزيابي و اصلاح كنيد
اهداف تجارت ، مانند هر استراتژي ، بايد بطور منظم ارزيابي شود. اين بررسي بايد اهدافي را در نظر بگيرد ، همراه با مواردي كه تحقق نيافت و ديگران كه به دليل نتايج موفقيت آميز بايد گسترش يابند. از آنجا كه هدف اصلي يك استراتژي ، تحقق اهداف تجاري است ، لازم است در هنگام بازنگري يك استراتژي براي اطمينان از ترازي ، اين اهداف را مرور كنيد.
كليد يك استراتژي موفق ، جستجوي فرصت هايي است كه در دسترس يك سازمان است. براي رسيدن به اين هدف ، سؤالاتي از قبيل:
- مشتريان از شركت ما چه مي خواهند؟
- مصرف كنندگان در رسانه هاي اجتماعي به چه واكنشي نشان مي دهند؟
- چگونه با رقبا تفاوت داريم؟
- آيا شركت USP دارد و اگر چنين است چيست؟ و آيا ما در بازاريابي محتوا از آن سرمايه گذاري مي كنيم؟
- چه روندهايي در حال ظهور است كه بايد از آن آگاه باشيم؟
- مهمترين چيزها بر اساس داده ها براي مشتريان چيست؟
- چگونه مي توانيم بهتر با مصرف كنندگان ارتباط برقرار كنيم؟
- مشتريان از چه سيستم عامل هايي استفاده مي كنند كه ما نيستيم؟
اين نوع سؤالات به شناسايي شكاف در بازار كمك مي كند و ممكن است به تجارت شما در درك جايگاه خود در بازار و آنچه مصرف كنندگان از محصول يا خدمات شما مي خواهند كمك كند. با پاسخ به اين سؤالات ، مي توانيد پاسخ هاي اهداف تجاري را ترسيم كرده و استراتژي را با در نظر گرفتن ديجيتال دوباره ارزيابي كنيد.
KPI ها را ارزيابي كنيد
شاخص هاي عملكرد براي استراتژي موفق مهم هستند. در اصل ، آنها به تجارت شما كمك مي كنند تا تلاشهاي بازاريابي را اندازه گيري كند و مرتباً آنها را رديابي كند تا شاهد تغيير باشد.
مانند اهداف ، KPI ها بايد مطابق با شرايط تجاري تغيير كنند. به عنوان مثال ، شايد محتوا به بخشي جدايي ناپذير در تجارت شما بدل شده و معلوم شود كه منجر به توليد كيفيت بالا مي شود. اين تغيير در تمركز و استراتژي شركت بدان معني است كه بايد KPI ها براي محتوا براي رديابي تأثير مانند تبديل يا به اشتراك گذاري اجتماعي ايجاد شوند.
همچنين تعيين اهداف در برابر KPI مي تواند مفيد باشد ، بنابراين تصميم گيرندگان كليدي و اعضاي تيم از اهداف برخلاف تنظيم فقط شماره ها آگاه هستند. اساس آن بر روي داده هاي فعلي نيز مهم است ، زيرا معيار تعيين مي كند و امكان رشد را فراهم مي كند. با اين حال ، اطمينان از اينكه كليه KPI ها واقع گرايانه و قابل دستيابي هستند بسيار مهم است ، در غير اين صورت هرگونه تلاش براي شكست انجام خواهد شد.
در نظر داشته باشيد كه يك KPI بدون استفاده فايده اي ندارد. براي اطمينان از KPI هاي سازمان خود ، اهداف استراتژيك را در اولويت قرار داده و آنها را براي تيم بازاريابي در اولويت قرار داده و از نظارت منظم آنها با ساختار گزارش هاي تنظيم شده اطمينان حاصل كنيد.
مشتري محور باشيد
هر استراتژي خوب متناسب با مخاطبي كه مي خواهيد به آنها برسيد متناسب است. در غير اين صورت ، در بهترين حالت بي ربط است و در بدترين حالت ، در جذب مخاطبي كه كسب و كار شما سعي در جذب آن دارد ، ناكام باشيد.
اينجاست كه مجموعه خوبي از Personas وارد مي شود. فقط با هر يك از بازديدكنندگان به همان اندازه رفتار نمي شود ، بلكه گروه هايي با علائق و نكات درد و رنج خود را دارند. موارد شخصي فعلي را مجدداً بررسي كنيد و عناصري را كشف كنيد كه ممكن است در حال حاضر بخشي از Personas شما مانند كانال هاي رسانه هاي اجتماعي ترجيحي آنها ، موضوعات مورد علاقه ، تماس با رقبا ، چالش هاي پيش روي شما باشد (اين موضوع براي مخاطبان B2B به ويژه اهميت دارد).
ساختن روي personas تضمين خواهد كرد كه تيم بازاريابي شما تا حد ممكن از مخاطبي كه مي خواهند به آنها برسند آگاهي داشته باشند و مي توانند سيستم عامل ها يا تاكتيك هاي جديدي را كشف كنند كه ارزش آزمايش براي ديدن تأثير را دارند.
يكي ديگر از عناصر مهم اين امر نقشه برداري از سفر مشتري است . دانستن جزئيات اصلي نه تنها مهم است بلكه تعامل افراد با يك تجارت و چه مسيري را طي مي كند. ايجاد نقشه سفر باعث مي شود تا مشتريان در نقاط مختلف لمسي دچار شكستگي نشوند و همچنين يك تجربه مشتري يكپارچه ايجاد كنند كه بازديدكنندگان و طرفداران برند را بازگرداند.
به داده ها گوش دهيد
بازاريابي ديجيتال با داده شروع و پايان مي يابد. طبق اطلاعات Forbes Insights ، در صورت استفاده صحيح ، تجزيه و تحليل داده ها مي تواند رشد را به دنبال داشته و تأثير معني داري و مثبت در درآمدها داشته باشد.
براي يك تيم بازاريابي ، مي توانيد به پيام هاي تبليغاتي بهتر براي كمپين ها كمك كنيد ، بودجه تبليغ را از يك سكوي ديگر به سمت خود منحرف كنيد يا به بازاريابي اجازه دهيد تا از روزها و زمانهايي كه بهترين نتيجه را كسب مي كنند ، بيشترين استفاده را ببريد. در اصل ، اين مي تواند به بازاريابان كمك كند كه در بازاريابي بهتر باشند.
از ديدگاه مصرف كننده ، مجموعه اي از نقاط لمسي ارائه شده به معناي وجود داده هاي عظيم در يك تجارت از آمار وب سايت گرفته تا بازخورد مشتري تا ورودي از تيم فروش در CRM است. براي مؤثر بودن ، يك شركت بايد اين داده ها را همپوشاني كند و از آن براي جمع آوري بينش و استفاده از يك استراتژي كه موجب تعامل و وفاداري مي شود ، استفاده كند.
در نهايت ، مهمترين اطلاعات گوش دادن به آن و ترفندهاي مناسب براي رسيدن به اهداف كسب و كار است
حساب براي مشكلات سازگاري
هرچه جامعه ديجيتالي تر و جهاني تر مي شود ، تعداد فزاينده اي از داده هاي شخصي در سازمان ها وجود دارد. آگاهي از انطباق با توجه به ايمني برند ، شفافيت و تقلب در تبليغ با 90٪ بازاريابان كه استراتژي هاي بازاريابي ديجيتال را براي رسيدگي به اين موارد به روز مي كنند ، براي مديران ارشد اهميت بيشتري پيدا مي كند.
در ماه مه سال 2018 ، تغيير بزرگي در بخش بازاريابي در قالب مقررات عمومي حمايت از داده ها ، آخرين اقدام محافظت از داده هاي اتحاديه اروپا صورت مي گيرد. تأثير آن بر مشاغل و نحوه بازاريابي و فروش آن قابل توجه است.
براي اينكه وارد يك استراتژي مؤثر شويد و تجارت خود را براي انطباق آماده كنيد:
- مشورت و بررسي جزئيات آيين نامه
- تمام اطلاعات مربوط به داده هاي شخصي كه با آنها كار مي كنيد سازماندهي كنيد (مانند محلي كه از آن به دست مي آيد و آنها را با چه كسي به اشتراك مي گذاريد)
- خط مشي هاي حفظ حريم خصوصي ، رويه ها و تكنيك هاي پردازش داده را به روز كنيد
- خط مشي ها را براي شناسايي و رفع نقض داده ها به روز كنيد
- در صورت نياز به شغل خود ، يك افسر حفاظت از اطلاعات را تعيين كنيد
تأثير GDPR هنوز ناشناخته است ، بنابراين ساخت و ساز در زمان آماده سازي اطمينان حاصل خواهد كرد كه نتيجه كار و استراتژي شما متضرر نخواهد شد.
بهينه سازي يك استراتژي بازاريابي شامل يك تحول ديجيتال كامل است كه شامل بررسي مجدد اهداف تجاري بر اساس داده ها ، انتخاب KPI هاي جديد براي رديابي پيشرفت و انجام اقدامات براي درك بهتر مخاطبان خود براي اطمينان از ارتباط همه جانبه ، هدفمند و شخصي سازي بازاريابي ديجيتال است. .
مهم نيست كه چه تغييراتي ايجاد شده است ، داده ها بايد هميشه در مركز يك استراتژي باشد زيرا مي تواند بينش در مورد شكاف عملكرد ، تاكتيك ها و مبارزات موفق و شكست و تبليغات و بينش مخاطبان را ارائه دهد.
سرانجام ، هرگونه بازنگري بازاريابي نيز بايد به آخرين موارد پيروي از اين موضوع بپردازد زيرا هرچه مشتريان بصورت آنلاين انجام دهند ، اطلاعات بيشتري جمع آوري مي شود و مقررات براي محافظت از حريم خصوصي در دنياي ديجيتال ايجاد مي شود.