یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

نوآوري ديجيتال و آينده بازاريابي ديجيتال

۶۷ بازديد

 اين كه آيا شما قبلاً در دنياي بازاريابي ديجيتال غوطه خورده ايد ، يا به دنبال شيرجه رفتن در اين سال آينده هستيد ، چشم انداز آنقدر متنوع و دائما در حال تغيير است ، به طوري كه ضروري است هميشه در صدر روندها باشيد. اين نه تنها فقط به نوعي عمل خوب است بلكه به شما اين امكان را مي دهد كه براي مشتري ها و مشاغلي كه در آن شركت مي كنيد از مزاياي آن استفاده كنيد.

 اين كه آيا شما قبلاً در دنياي بازاريابي ديجيتال غوطه خورده ايد ، يا به دنبال شيرجه رفتن در اين سال آينده هستيد ، چشم انداز آنقدر متنوع و دائما در حال تغيير است ، به طوري كه ضروري است هميشه در صدر روندها باشيد. اين نه تنها فقط به نوعي عمل خوب است بلكه به شما اين امكان را مي دهد كه براي مشتري ها و مشاغلي كه در آن شركت مي كنيد از مزاياي آن استفاده كنيد.

با ورود به سال 2018 ، ما بر روي UX در يك سطح كاملاً جديد در حوزه بازاريابي ديجيتال تمركز مي كنيم ، و روي تجربه مشتري ، كارايي ، ميكرو لحظه ها ، تبليغات بسيار هدفمند تمركز مي كنيم. بسياري از اين نوآوري ها با استفاده از هوش مصنوعي به طور مداوم در حال اصلاح هستند.

در اينجا برخي از مهمترين و مهيج ترين روندها كه بازاريابان ديجيتال بايد مراقب باشند و به فكر راه هايي براي ورود به استراتژي هاي خاص خود باشند. اينها پايه اي براي آنچه حوزه كره ديجيتال را به جلو و به سمت سال 2018 و فراتر از آن نگه مي دارد خواهد بود.

 

1. هوش مصنوعي

اگرچه ممكن است تصاوير پسربچه ربات از فيلم سال 1980 برانگيخته شود ، اما زمينه هوش مصنوعي حتي در متن بازاريابي ديجيتالي كاملاً گسترده است. در زمينه بازاريابي ديجيتال ، بسياري از كارهايي كه AI انجام مي دهد متاآناليز مجموعه داده هاي طيف گسترده و سپس استفاده از آن داده ها براي تصميم گيري هاي خاص خود است.

در حالي كه اين فناوري هنوز در مراحل ابتدايي خود است ، ما در حال حاضر شاهد نمونه هاي بسيار خوبي از اين در دنياي روز هستيم. به عنوان مثال اتومبيل هاي خودران در حال حاضر فروخته مي شوند. و آمازون و نتفليكس هم اكنون داراي ويژگي هاي داخلي داخلي هستند كه به توصيه ها و معاملات كمك مي كنند. ما همچنان خواهيم ديد كه از آن در طيف وسيعي از برنامه هاي كاربردي بازاريابي به روز استفاده مي شود ، از جمله ايجاد محتوا ، تشخيص صدا و چهره ، چت بابات ، دستياران ديجيتال و استراتژي هاي بازاريابي بسيار هدفمند.

هوش مصنوعي از لحاظ استراتژي بازاريابي به دليل توانايي فزاينده تر آن در تجزيه و تحليل رفتار مصرف كننده و تغذيه به يك تجربه خريد بهتر ، تعاملي تر و شخصي تر از نظر استراتژي بازاريابي تبديل خواهد شد.

2. دستيارهاي ديجيتال شخصي

شما احتمالاً تاكنون رئيس الكسا و دستيار Google بوده ايد ، دستياران شخصي تحت هدايت هوش مصنوعي طراحي شده اند تا در هر نقطه زندگي روزمره خود ، در سطح شخصي با مردم در ارتباط باشند. پيش بيني مي شود اين بازار در سال آينده دو برابر شود و تا سال 2020 به 1.6 ميليارد كاربر برسد . دستگاه هاي ساخته شده توسط شركت هاي مختلف حتي قادر به تماس با يكديگر براي كسب اطلاعات هستند - بله ، آنها در واقع همكاري مي كنند.

كاربران روزمره اين دستگاه ها قادر خواهند بود تا بازي تكامل يافته AI را در سطح شخصي يا شغلي مشاهده كنند. اين فناوري در چندين سطح از جمله تشخيص صدا ( الكسا 10 صدا را مي شناسد ) و خدمات شخصي سازي شده تري به پيشرفت خود ادامه خواهد داد كه بسياري از آنها مبتني بر تجزيه و تحليل داده ها از رفتار مصرف كننده است.

آنها همچنين با استفاده از برنامه ها و نرم افزارهاي مختلف تجاري و نرم افزاري با هدف كمك به ما در توليد بيشتر ، در حال يكپارچه سازي هستند.

3. رسانه هاي اجتماعي در عملكرد تغيير خواهند كرد

آنقدر نوآوري در رسانه هاي اجتماعي وجود ندارد كه بايد از نظر يك بستر واقعي بدانيد ، اما بيشتر اين است كه كل طيف نحوه استفاده ما از رسانه هاي اجتماعي در حال تغيير است. رسانه هاي اجتماعي ديگر براي اهداف اصلي خود ديگر مورد استفاده قرار نمي گيرد ، دست كم نه به روشي كه زماني بوده است ، و اين تعامل با همسالان بود. همچنين اين احتمال وجود دارد كه پاسخي به اين واقعيت كه كاربران مي خواهند كنترل بيشتري بر آنچه مي بينند داشته باشند و به دنبال شيوه هاي سرگرم كننده تر و متمركز تر براي تبليغ و تعامل با همسالان هستند.

افراد بيشتري وقت بيشتري را روي سكوهاي اجتماعي مي گذرانند ، اما روشي كه ما از آنها استفاده مي كنيم تغيير مي كند. به عنوان مثال ، ما به دليل استفاده از آنها به دلايل "اجتماعي" بيشتر فيلم ها و رسانه هاي ديگر را مشاهده مي كنيم. كاربران بيشتر به دنبال سرگرمي و فناوري جديد مانند واقعيت مجازي هستند و به دنبال راه هايي براي انجام اين كار جداگانه از معاشرت خود هستند. رهبران رسانه هاي اجتماعي و تازه واردان در حال جدا كردن اين دو منطقه هستند و فيس بوك همچنين گزينه جديد خبري فيد ("كاوش") را معرفي مي كند كه خوراك و تبليغات اجتماعي را از هم جدا مي كند.

علاوه بر اين ، وبلاگ ها و وب سايت هاي شخصي به عنوان ابزاري براي تعامل آنلاين كمتر محبوب مي شوند و تعداد كمتري از افراد از پيام هاي فوري استفاده مي كنند. اين بدان معناست كه بازاريابان ديجيتال بايد راه هايي را كه سيستم عامل هاي رسانه هاي اجتماعي در انتخاب استراتژي هاي تبليغاتي صريح و همچنين درك راه هاي جديد براي جمع آوري اطلاعات مشتري بطور ضمني براي هدايت استراتژي خود ، در نظر دارند ، تغيير دهند.

4. فناوري Blockchain

Blockchain اين روزها موضوع داغي است ، و اين موردي نيست كه از بين برود. اين به يك اهرم ديجيتال غيرمتمركز اشاره دارد كه اساس برنامه هاي ناشناس و بسيار ايمن است. همچنين تنظيم نشده است ، كه باعث مي شود در حال حاضر در سطح مشاغل غوطه ور شويد ، اما درك فرصت هاي احتمالي كسب و كار در اينجا از زمان توسعه مهم است.

در زمينه تجارت ، اين نوع فناوري مي تواند روشي بسيار مؤثر براي جلوگيري از كلاهبرداري و اطمينان از امنيت در معاملات مشتري تقريباً در هر صنعت باشد. در اين مورد ، مي توان از آن براي برنامه هاي برند سازي و وفاداري مشتري استفاده كرد ، به عنوان مثال ، مخصوصاً در B2B وقتي معاملات مكرر و بزرگ ممكن است يك امر عادي باشد.

5. چت بابات

با پيشرفت هوش مصنوعي ، چت بات ها قادر به گفتگوهاي "واقعي" خواهند بود ، بنابراين به طور بالقوه چشم انداز UX را به شكلي بزرگ براي بازارياب هاي ديجيتال بهبود مي بخشد. آنها همچنان به ابزارهاي كاربردي و كاربردي تري براي كسب و كار و مصرف كنندگان تبديل مي شوند. سال بعد از نظر ادغام چت بابات ها در بسياري از صنايع و سيستم عامل ها اميدوار كننده است و تا سال 2020 آنها به احتمال زياد بخشي عادي از ميانگين تجربه كاربر خواهند بود.

يكي از راه هايي كه اين روزها چت بوت ها چلپ چلوپ مي كند ، از طريق گپ هاي متمركز بر مارك در سيستم عامل هاي پيام رساني اجتماعي است. در حال حاضر فيس بوك مشغول پيشبرد اين شغل است زيرا آنها مي توانند يك ربات مخصوصاً براي تجارت ايجاد كنند تا بتوانند در سرويس پيام رساني خود ادغام شوند. متخصصان بازاريابي بايد در بالاي اين روند دريافتي بمانند و اگر از قبل به فعاليتهاي بازاريابي به Facebook و پيام فيسبوك وابسته باشند ، از اين مزيت استفاده كنند.

6. جستجوي صوتي

كساني كه قصد دارند به تخصص خاصي بپردازند كه روي SEO متمركز شده باشد ، بايد حداقل درك اساسي در مورد چگونگي جستجوي صوتي و تشخيص گفتار در شكل گيري برند تجاري خود داشته باشند. يك مطالعه به اين واقعيت اشاره دارد كه بيش از 40٪ از نوجوانان و بزرگسالان روزانه از جستجوي صوتي استفاده مي كنند و اين تعداد رو به افزايش است.

اين براي بازارياب هاي ديجيتال چه معني دارد؟ توانايي يك بازارياب براي بهينه سازي استراتژي خود براي جابجايي جستجوي صوتي براي موفقيت SEO ، در حال تبديل شدن به معامله اي حتي بزرگتر است. نكته اي كه خصوصاً اين ممكن است براي بازاريابان محتوا و استراتژيست ها باشد ، تمركز بيشتر روي كلمات كليدي با دم بلند و عبارات جستجوي دقيق است.

7. بازاريابي نفوذ

بازاريابي اينفلوئنسر مفهوم استفاده از افراد "اثرگذار" براي آشكارا و حتي ضمني بازاريابي محصولات و خدمات است و موفقيتهاي بزرگي را بطور خاص در كانالهاي رسانه هاي اجتماعي مشاهده كرده است. اين روند در سال 2018 در هر دو B2B و B2C رشد و تكامل خواهد يافت. تاكنون بيشتر از آن با توجه به كمپين هاي خاص استفاده شده است ، اما به احتمال زياد به يك استراتژي مستمر تبديل مي شود تا چيزي كه به عنوان مثال روي يك محصول واحد متمركز باشد.

بازاريابان ، به ويژه افرادي كه در هزاره هزاره و ژنرال Z جمعيتي ، خواهان ايجاد روابط با تأثيرگذار ، هم در سطح خرد و هم در كل هستند. به عنوان مثال ، يافتن ستاره هاي YouTube در حال آمدن و به راحتي مي تواند در كانال هاي رسانه هاي اجتماعي اتفاق بيفتد.

دليل اين امر بسيار مؤثر اين است كه يك مخاطب داخلي وجود دارد ، اين بدان معناست كه شما فرصتي براي ساختن كيفيت عالي داريد.

8- بازاريابي خرد لحظه اي

اين نوع بازاريابي بسيار متمركز بر مصرف كننده است و مبتني بر اين واقعيت است كه مصرف كنندگان اين روزها انتخاب و قدرت زيادي در رفتار و رفتار خود دارند. در اصل ، اين ديگر درمورد تبليغاتي است كه به دست مشتري مي رسد زيرا اين است كه مصرف كنندگان با توجه به شرايط خود جستجو مي كنند.

آنها تقريباً به طور انحصاري براي بسياري از تحقيقات خود از تلفن همراه استفاده مي كنند ، و مي توانند با لمس يك دكمه تحقيقاتي انجام دهند --- بنابراين اساساً ، به تبليغات نياز ندارند. فكر كنيد كه گوگل اين موضوع را به سه نكته اساسي تقسيم مي كند: مصرف كنندگان "به خوبي توصيه مي شوند" ، "همين جا" و "همين حالا".

چالش بازاريابان اين است كه اساساً بتوانند خريدار هدف خود را در پنجره كوچك اين لحظه "گرفتار" كنند. مشاغل بايد درك كنند كه چگونه مي توانند خود را بر اساس اين نوع جديد از رفتار مصرف كننده از طريق ، از جمله ارائه تك لمسي (سازگار با تلفن همراه) از ديد و مشغله خود حفظ كنند و اطمينان حاصل كنند كه هنوز هم مي توانند خود را در رتبه بندي جستجو (در مقابل آمازون) حفظ كنند. محتواي بسيار سفارشي (از طريق هوش مصنوعي) راهي است كه ممكن است مشاغل بتوانند به رقابت بپردازند

همه بازارياب هاي ديجيتال بايد اطمينان داشته باشند كه استراتژي بازاريابي آنها در رقابتي بودن باقي مانده است. بازاريابان براي داشتن برخي از اين روندها بايد چشم انداز و اهداف روشني داشته باشند و يك استراتژي بلند مدت تا حدودي انعطاف پذير را نگه دارند. آنها براي اينكه در جاي خود قرار بگيرند ، بايد در فن آوري جديد ، در فكر ، يادگيري و آزمايش قرار گيرند ، زيرا اين امر به طور فزاينده اي و مقرون به صرفه تر مي شود.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.