یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۰۳

7 نمونه از بازاريابي موفقيت آميز واقعيت مجازي

۶۷ بازديد

اگر هرگز دنياي واقعيت مجازي (VR) را تجربه نكرده ايد ، نگران نباشيد. بدون شك به زودي فرصت خواهيد داشت. حدود 75٪ از بزرگترين مارك هاي جهان تا به امروز VR را در استراتژي بازاريابي خود ادغام كرده اند - و جاي تعجبي ندارد زيرا اين يك ابزار قدرتمند بازاريابي است.

به معناي واضح ترين ، اين قدرتمند است زيرا به ما اجازه مي دهد تا با محصولات خاصي از نزديك و شخصي نزديك شويم. اما وقتي از منظر تبليغاتي آن را از نزديك بيشتر مورد بررسي قرار دهيم ، در مورد بهبود آگاهي خريدار ، تسريع در روند خريد و ارائه گزينه هاي شخصي تر به خريداران ، صرفاً براي ذكر برخي موارد ، چيزهاي زيادي گفته مي شود.

اگر هرگز دنياي واقعيت مجازي (VR) را تجربه نكرده ايد ، نگران نباشيد. بدون شك به زودي فرصت خواهيد داشت. حدود 75٪ از بزرگترين مارك هاي جهان تا به امروز VR را در استراتژي بازاريابي خود ادغام كرده اند - و جاي تعجبي ندارد زيرا اين يك ابزار قدرتمند بازاريابي است.

به معناي واضح ترين ، اين قدرتمند است زيرا به ما اجازه مي دهد تا با محصولات خاصي از نزديك و شخصي نزديك شويم. اما وقتي از منظر تبليغاتي آن را از نزديك بيشتر مورد بررسي قرار دهيم ، در مورد بهبود آگاهي خريدار ، تسريع در روند خريد و ارائه گزينه هاي شخصي تر به خريداران ، صرفاً براي ذكر برخي موارد ، چيزهاي زيادي گفته مي شود.

در زير ، اصول اوليه VR را بيان مي كنيم و برخي از بزرگترين و جسورانه ترين استراتژي هاي تبليغاتي را كه اخيراً شركت ها با اين فناوري چشمگير به كار گرفته اند ، پر خواهيم كرد.

واقعيت مجازي چيست و چگونه كار مي كند؟

شما مي خواهيد اصطلاحات واقعيت مجازي ، واقعيت افزوده ، و واقعيت مختلط را كه در آينده نزديك و بيشتر در حال شناور است بشنويد --- بگذاريد آنها را تجزيه كنيم.

  • واقعيت مجازي: اين اصطلاح تعميم يافته براي هر نوع تجربه است كه اساساً كاربر را در "جهان" يا بعد ديگر قرار مي دهد. ممكن است از آن با استفاده از دنياهاي كاملاً ديجيتال يا دنياهايي استفاده شود كه تركيبي از واقعي و مجازي است.
  • واقعيت افزوده: اين اصطلاح براي قرار دادن محتوا "از طريق" مثلاً استفاده از دوربين در آيفون خود در دنياي واقعي است. مشهورترين نمونه آن Pokémon Go است.
  • واقعيت مختلط: اين تركيبي از محتواي واقعي و محتواي ديجيتالي است كه بعضي اوقات شامل ، به عنوان مثال ، دو نوع فيلم است كه اساساً بر روي يكديگر لايه بندي شده اند. در اين مثال ، موارد مجازي و واقعي با يكديگر تعامل دارند.

حال بياييد نگاهي به نمونه هاي ابتكاري برخي از ابتكارات اصلي بازاريابي و روابط عمومي بگذاريم كه تجارب هيجان انگيز و غوطه وري را به مشتريان ارائه داده اند و در حين انجام اين كار باعث ايجاد يك نگراني كاملاً شديد شده اند.

1. نيويورك تايمز

شكي نيست كه VR يك رسانه عالي براي گفتن يك داستان بصري است. چند سال پيش ، نيويورك تايمز براي تماشاي يك فيلم VR ، عينك هاي Google Cardboard را به همه مشتركين خود تحويل داد و سپس چندين بار آن را با فيلم هاي مختلف انجام داد. اين عينك فقط به وفادارترين مشتريان خود تحويل داده شد ، بنابراين آنها اساساً به عنوان يك انگيزه يا پاداش براي وفاداري به برند عمل مي كردند.

اين فيلم ها به طور خاص مورد توجه روشنفكران و نيكوكاراني بود كه به احتمال زياد لطف مي كنند ليست مخاطبان NYT را جستجو كنند: Seeking Pluto's Frigid Heart اين فرصت را براي وسواس فضا فراهم كرد تا از اين منظومه نزديك و شخصي كاوش شود و يك مستند با عنوان Displaced صميمي را ارائه داد. نگاهي به راه هايي كه بچه ها در سراسر جهان با جنگ آواره شده اند ، نشان مي دهد.

شدت عاطفي كه اين تجربه در بينندگان ايجاد كرده است وفاداري به برند براي هر سه محصول را تقويت مي كند: عينك ، نيويورك تايمز و فيلم هاي برجسته.

2. طاقچه در فضاي باز

مارك كفش مشهور كفش پياده روي Merrell يك تجربه منحصر به فرد را به عنوان بخشي از راه اندازي ابتكاري ترين كفش پياده روي خود از طريق TrailScape ، يك تجربه پياده روي چند منظوره 4 بعدي ايجاد كرد. اين نخستين باري بود كه يك شركت تاكنون از نوع خاصي از فناوري به نام Oculus Rift استفاده كرده است ، كه شامل عناصر لمسي در راه رفتن بر روي سطوح مختلف است و حتي موانعي مانند صخره هاي سنگي را نيز در بر مي گيرد كه شركت كنندگان بايد از آن حركت كنند.

اين فيلم در جشنواره ساندنس به نمايش درآمده ، كه يكي ديگر از عناصر بازاريابي ، اضافه شده است كه ترويج دنده در فضاي باز با فيلم است. اين يك تجربه كاملاً غوطه ور بود ، كه بدون شك چيزي بود كه شركت كنندگان براي مدت طولاني آن را به ياد خواهند آورد.

North Face با ارائه فرصتي به شركت كنندگان فرصتي براي پياده روي از طريق پارك ملي يوسميتيت و همچنين نپال انجام داد. اين نوع تجربه همهجانبه براي چنين بازار تخصصي درخشان است. مردم توانستند آنچه را كه مي خواستند كشف كنند احساس كنند ، بنابراين به آنها انگيزه مي دهد كه در واقع دليلي براي خريد كفش --- يا البته چيزي مشابه در برند Merrell داشته باشند.

3. طاقچه بهبود خانه

فروشگاه بهسازي خانه لوو يك ابتكار واقعيت مجازي را راه اندازي كرده است كه به مشتريان اجازه مي دهد تا در هاله هروم قرار بگيرند تا به آنها كمك كند ببينند خانه آنها پس از بهسازي خانه هاي مورد نظر چه شكلي خواهد بود آنها همچنين با مايكروسافت همكاري كردند تا تجربه اي را ايجاد كنند كه به مشتريان امكان مي دهد طرح ها و محصولاتي را انتخاب كنند تا به آنها در تجسم آنچه ممكن است در خانه هاي خود باشد ، كمك كند. به زودي خواهد آمد ادغام تابلوهاي Pinterest مشتري.

فايده اين نوع ابتكارات اين است كه سيستم VR در حال جمع آوري داده هاي مشتري به عنوان بخشي از تحقيقات بازار است و اين داده هاي فوق العاده با ارزش براي راهنمايي يك استراتژي بازاريابي است.

IKEA همچنين داراي يك برنامه مبتني بر VR است كه به مشتريان امكان مي دهد مبلمان را در خانه هاي خود قرار دهند تا از نظر ظاهري ، احساس و مناسب تصميم بگيرند. اين احتمالاً يكي از ساده ترين ، در دسترس ترين و كاربردي ترين برنامه هاي VR است كه تا به امروز ديده ايم.

4- مسافرت

چند سال پيش ، توماس كوك ، يك آژانس مسافرتي مستقر در انگلستان ، كمپيني را امتحان كرد كه به آژانس هاي مسافرتي اجازه مي داد تا سفرهايي را براي ارتقاء آنها به مشتري ها تجربه كنند ، به نام "سعي كنيد قبل از پرواز". اگرچه اين كمپين خاص لزوماً از كار خود خارج نشده است ، اين يك نمونه اصلي از روش هايي است كه ما مي توانيم از بازاريابي VR در هر دو حوزه گردشگري B2B و B2C استفاده كنيم. اين روند امروزه رو به رشد است زيرا بسياري از شركت ها نه تنها بيت گردشگري را تبليغ مي كنند ، بلكه اقامتگاه ها نيز مي توانند تجربه اي نزديك از آنچه را كه دوست دارد در فضاهاي خود بماند به اشتراك بگذارند.

5. كفش Toms

Toms يك شركت كفش است كه به خاطر بشردوستانه آنها شناخته شده است. آنها براي هر يك از خريدها يك جفت كفش به دست مي آورند. ابزار مبتكرانه VR آنها ايجاد تجربه اي از سفر هديه اي بود كه در آنجا به پرو مي روند و به يك كفش به كسي هديه مي دادند. آنها اين تجربه را در فروشگاه ايجاد كرده اند تا مشتريان تجربه كنند. اين يك مثال عالي از استفاده از VR براي جذاب كردن درگير شدن به يك كمپين بازاريابي احساسي و مبتني بر احساسات است كه مي تواند در بهترين مواقع موثرترين روش فروش يك محصول باشد.

6. عينك مبارك مك دونالد

آن را به بزرگترين شركت فست فود جهان واگذار كنيد تا يك تجربه ساده ساده VR را كه كاملاً در دسترس براي مجموعه هاي زير 12 است ، معرفي كنيد. مك دونالد موفق شده است يك جعبه وعده غذايي را ايجاد كند كه به راحتي درون يك هدست VR قرار بگيرد. اين ابتكار بر اساس Google Cardboard ايجاد شده است ، كه تمايل خود را براي ارائه تجربيات VR به افراد با يك فرمت ساده و مقرون به صرفه نشان مي دهد. جعبه ها حتي با دستورالعمل هايي در مورد نحوه ساخت خود در خانه همراه بودند.

در ارائه فرصتي براي مصرف كنندگان براي ساختن خود و همچنين استفاده آسان از آن براي بچه ها ، مك دونالد راه را حداقل ، در يك مثال ، هموار كرده است تا اين فناوري به عنوان يك ابزار ساده و سرگرم كننده در دسترس توده ها قرار بگيرد. از يك سرمايه گذاري با تكنولوژي بالا و غير قابل قبول. اين همچنين يك نمونه عالي از تكرار مجدد است.

7. درايو تست ولوو

احتمالاً يكي از بهترين برنامه هاي VR استفاده از آن براي تست رانندگي خودرو در هنگام نمايندگي در اين نزديكي نيست ، و دقيقاً همان كاري است كه ولوو چند سال پيش انجام داد. آنها همچنان با نسخه هاي به روز شده اي كه به راحتي قابل بارگيري روي تلفن همراه شما هستند ، ارائه مي شوند. اين يكي ديگر از برنامه هاي Google Cardboard است كه به عنوان يك برنامه قابل بارگيري نيز موجود است (حتي اگر Google Cardboard نداريد).

اين يك حركت درخشان بازاريابي است ، زيرا نه تنها Volvo را بر روي نقشه (دوباره) براي چيزي خلاقانه قرار داده ، بلكه قابل دسترسي است. آنها اكنون نسخه "فرار آخر هفته" را ارائه مي دهند كه شامل مناظر 360 درجه اي است و به ماجراجويان اين فرصت را مي دهد تا جفت شدن "ماجراجويي" و "ولوو" را در سر خود بكشند ، چيزي كه با توجه به عنصر عملي ولوو نام تجاري ، ممكن است قبلاً رخ نداده باشد.

غذاي آماده

ارائه يك تجربه همهجانبه به كاربران اين امكان را مي دهد تا با يك محصول جديد با يك محصول ارتباط برقرار كنند و با تجربه اي كه قبلاً قبلاً آنها را تجربه نكرده اند ، ارتباطات جديدي برقرار كنند. جايي كه ممكن است يك نفر كفش هاي پياده روي Merrell را به عنوان چكمه هاي ضد آب در هوا در زمستان در يك مقطع فكر كند ، اكنون ممكن است آنها را با سفر پياده روي يك عمر ، و به همين ترتيب با ماجراجويي ولوو مرتبط كند.

همه اين مثالها بسيار متفاوت هستند ، اما همه آنها يك كار را به خوبي انجام مي دهند: آنها مخاطب را در يك تجربه بي نظير و فراموش نشدني غوطه ور مي كنند. اكنون تأثيرگذاري VR در تبليغات تبليغاتي را با لمس كردن به سطح مشخصي از تجربه شخصي كه ممكن است در غير اين صورت ممكن است هرگز تجربه نكنيد ، ديده ايد يا شايد شبيه به چيزي باشد كه به آن علاقه مند هستند ، اما فقط گاهي اوقات تجربه مي كنيد. .

VR اين امكان را براي مصرف كنندگان فراهم مي كند كه ضمن نزديك شدن به تجربه اي كه ارائه مي دهند ، تجربيات خود را با يك محصول از نو تغيير دهند. كمپين هاي مبتني بر VR ثابت مي كنند كه اكنون بيش از هر زمان ديگري ، استراتژي هاي نوآورانه بازاريابي شامل نوعي تجربه منحصر به فرد و همهجانبه هستند --- چيزي كه زندگي و قلب مردم را به روشي كاملاً جديد لمس مي كند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.