جمعه ۲۱ اردیبهشت ۰۳

13 استراتژي ديجيتال ماركتينگ براي فروشگاه آنلاين

۷۲ بازديد

با وجود اينكه در عصر ديجيتال زندگي مي‌كنيم، همچنان چالش‌هاي زيادي براي وب‌سايت‌هاي فروشگاهي وجود دارد. رقابت بين ميليون‌ها محصول بسيار شديد است. در اين ميان ابزاري قدرتمند وجود دارد (گوگل) كه كاربران به راحتي با جستجو در آن مي‌توانند قيمت‌ها و مشخصات محصولات را بررسي كنند و بهترين گزينه خريد را انتخاب كنند و تصميم بگيرند قبل از ورود به سايت شما چه چيزي بخرند. حال با توسعه و رشدي كه امروزه ديجيتال ماركتينگ داشته، اين 13 استراتژي در ديجيتال ماركتينگ بسيار اهميت دارند تا شما هم بتوانيد با اجراي اين موارد، سهمي از 2.8 ترليون دلار سالانه اين بازار داشته باشيد.

 

با وجود اينكه در عصر ديجيتال زندگي مي‌كنيم، همچنان چالش‌هاي زيادي براي وب‌سايت‌هاي فروشگاهي وجود دارد. رقابت بين ميليون‌ها محصول بسيار شديد است. در اين ميان ابزاري قدرتمند وجود دارد (گوگل) كه كاربران به راحتي با جستجو در آن مي‌توانند قيمت‌ها و مشخصات محصولات را بررسي كنند و بهترين گزينه خريد را انتخاب كنند و تصميم بگيرند قبل از ورود به سايت شما چه چيزي بخرند. حال با توسعه و رشدي كه امروزه ديجيتال ماركتينگ داشته، اين 13 استراتژي در ديجيتال ماركتينگ بسيار اهميت دارند تا شما هم بتوانيد با اجراي اين موارد، سهمي از 2.8 ترليون دلار سالانه اين بازار داشته باشيد.

 

1. تصوير محصول را به بهترين شكل نمايش دهيد

كاربران و خريداران دوست دارند كه تقريبا به هر نوع اطلاعات در هر زماني دسترسي داشته باشند؛ چرا كه جنبه بصري محصول روي خريداران بسيار اثرگذار است. استفاده از تصاوير با جزئيات دقيق به شما كمك مي‌كند محصولات شما را بدون دردسر و خيلي سريع ببينند و شايد بدون مطالعه توضيحات، اقدام به خريد كنند. مي‌توانيد براي تصاوير خود قابليت بزرگ‌نمايي بگذاريد يا امكان نماي 360 درجه براي محصولات فراهم كنيد. بررسي‌هاي انجام شده نشان داده كه قرار دادن تصاوير سه‌ بعدي مي‌تواند فروش را 25 تا 30 درصد افزايش دهد.

 

2. ويديويي از محصول قرار دهيد

اگرچه همه محصولات نيازي به ويديو ندارند اما مي‌توانيد كاربرد آن را در قالب يك ويديو منتشر كنيد. بنا بر گزارش HubSpot، بودن ويديو براي محصول حدود 81 درصد از خريداران را مجاب مي‌كند كه اقدام به خريد كنند. اگر بتوانيد براي محصول خود يك ويديو آماده كنيد و جزئياتش را كامل توضيح دهيد، خريداران به درستي تصميم مي‌گيرند و با اطمينان بيشتري خريد مي‌كنند.

 

هوش مصنوعي

3. از هوش مصنوعي كمك بگيريد

هوش مصنوعي مي‌تواند تاثير قابل‌توجهي در فروش اينترنتي شما بگذارد. با هوش مصنوعي مي‌توانيد اطلاعات و رفتارهاي كاربران را جمع‌آوري كنيد و واكنش‌هاي مشتريان را ثبت كنيد. سپس معيارهاي نرخ تبديل، نرخ مشاركت و خيلي موارد ديگر را مورد بررسي قرار دهيد. با اين اطلاعات مي‌توانيد عملكرد سايت را بهبود دهيد و كاربران را به خريداران وفادار تبديل كنيد. هر چقدر كاربران در سايت شما احساس بهتري داشته باشند و تجربه خوبي كنند، احتمال بازگشت آن‌ها بالا مي‌رود و نظرات مثبت براي سايت بيشتر خواهد شد.

هوش مصنوعي مي‌تواند به شما بگويد كه بازديدكنندگان چه محصولاتي را بيشتر مي‌خواهند و بر اساس اين اطلاعات، محصول موردنظر كاربر را برايشان نمايش دهيد. همچنين از هوش مصنوعي مي‌توانيد در جهت توسعه بخش پشتيباني استفاده كنيد و يك تجربه شيرين را براي مشتريان خود از زمان خريد تا تحويل رقم بزنيد.

 

4.قابليت فيلتر محصولات را به سايت خود اضافه كنيد

وقتي محصولات در سايت، بيشتر و بيشتر مي‌شوند، به يك فيلتر پيشرفته نياز پيدا خواهيد كرد. هيچ‌كس وقت ندارد تك تك محصولات سايت را ببيند و از بين آن‌ها انتخاب كند بلكه شما بايد شرايط را فراهم كنيد تا كاربر بتواند با سرعت و دقت بالا، به محصول موردنظر خود برسد. طبق گزارشات bigcommerce.com حدود 42 درصد از سايت‌هاي فروشگاهي از فيلتر پيشرفته استفاده نمي‌كنند، پس با افزودن اين قابليت مي‌توانيد نرخ تبديل و فروش را افزايش دهيد و خريد براي كاربران راحت‌تر كنيد.

 

5. از ربات‌ها در چت‌هاي آنلاين استفاده كنيد

اين مورد هم يك هوش مصنوعي است؛ اما استراتژي خودش را دارد. پاسخ‌گويي درست و دقيق به سوالات، احتمال خريد را افزايش مي‌دهد و خريد را آسان‌تر مي‌كند. دليلش اين است كه شما براي سوال خريدار فورا پاسخي در جهت رفع آن مي‌دهيد و آن‌ها نيز مسير خريد را ادامه مي‌دهند؛ بنابراين پاسخ‌هايي كه ربات‌ها مي‌دهند بسيار اهميت دارد چون مي‌تواند مسير خريد را تغيير دهد. توجه داشته باشيد كه با اين ربات‌هاي كوچكِ پاسخ‌گو مي‌توانيد طوري پاسخ‌دهي كنيد كه خريداران حس كنند طرف مقابل يك انسان است.

 

6. در ارسال محصول انعطاف داشته باشيد

يكي از دلايلي كه سبد خريد، توسط خريداران رها مي شود، گزينه‌هاي كم يا نامناسب در ارسال محصول است. 45 درصد از خريداران آنلاين، هنگامي‌ كه با گزينه‌هاي نامناسب ارسال كالا مواجه مي‌شوند، سبد خريد را رها مي‌كنند. توقع برخي كاربران اين است كه بعد از پرداخت وجه، محصول بايد خيلي سريع به دستشان برسد يا اينكه انتخاب كنند محصول كمي ديرتر به دستشان برسد و در مقابل هزينه كمتري را پرداخت كنند؛ بنابراين هدف شما فقط فروش محصول نيست و بايد راه‌هاي ارسال محصول را هم در حالت‌هاي متنوع قرار دهيد؛ بنابراين گزينه‌هاي متنوعي را براي ارسال قرار دهيد تا خريدار انتخاب‌هاي بيشتري براي تحويل داشته باشد.

مثلا مي‌توانيد براي ارسال، گزينه‌هاي زير را داشته باشيد:

  • ارسال توسط پست پيشتاز
  • ارسال توسط تيپاكس
  • ارسال توسط پيك موتوري در شهر خاص

 

7. درصد رها كردن سبد خريد را كاهش دهيد

همان‌طور كه در بالا اشاره كرديم، تعداد زيادي از كاربران در مواجهه با منطبق نبودن گزينه‌هاي ارسال با شرايط خودشان، سبد خريد را رها مي‌كنند. 69 درصد از موارد براي زماني است كه هزينه‌هاي ارسال منطقي نيست. يكي ديگر از دلايل رها كردن سبد خريد اين است كه فرايند خريد براي خريدار پيچيده است. كند بودن سرعت سايت در صفحه تسويه حساب مشكل ديگري است كه مي‌تواند منجر به رها كردن سبد خريد شود. پس بايد فرايند را ساده كرد و سرعت را بهبود داد و گزينه‌هاي ارسال را افزايش داد تا خريدار سبد خريد را رها نكند.

يكي از موثرترين راهكارهاي برگرداندن افراد به سبد خريد اين است كه براي آن‌ها ايميل‌هايي ارسال كنيد و ترغيبشان كنيد تا خريد خود را ادامه دهند. بر اساس بررسي‌هاي انجام شده، نزديك به نيمي از ايميل‌هاي يادآوري سبد خريد، توسط افراد باز مي‌شوند و حدود يك سوم به فروش ختم مي‌شود.

 

8. قابليت افزودن به علاقه‌مندي‌ها را به سايت خود اضافه كنيد

ليست علاقه‌مندي‌ها براي كاربران مي‌تواند به فروش شما كمك كند. چرا كه متوجه خواهيد شد كاربران شما به چه محصولاتي علاقه‌مند هستند. با داشتن اين اطلاعات طلايي مي‌توانيد براي آن‌ها ايميل‌هايي ارسال كنيد و پيشنهاد‌هاي شگفت‌انگيزي بدهيد و اين ليست طلايي علاقه‌مندي‌ها را به خريد تبديل كنيد.

 

9. اجازه دهيد براي محصولات امتياز و نظر ثبت شود

هيچ چيزي بهتر از اين نيست كه خريدار محصولي را ببيند كه افراد ديگر، از خريد آن رضايت كامل دارند و نظرات مثبتي را برايش ثبت كرده‌اند. ثبت تجربه خوب خريداران قبلي براي محصول، باعث مي‌شود كه اطمينان براي خريدار جديد ايجاد شود. احتمال خريد محصولي كه مورد تاييد خريداران قبلي بوده 54 درصد بيشتر از ديگر محصولات است. دو روش ساده وجود دارد كه كاربران تجربه و نظر خود را راجب محصول خريداري شده بدهند:

  1. استفاده از هشتگ‌گذاري در شبكه‌هاي اجتماعي
  2. ارائه راهي آسان براي ارسال نظرات در سايت

 

استراتژي ديجيتال ماركتينگ

10. سايت شما بايد نمايش خوبي در موبايل داشته باشد (رسپانسيو باشد)

امروزه كاربران ترجيح مي‌دهند كارهاي آنلاين خود را با موبايل انجام دهند. اين رفتار در خريدهاي آنلاين نيز صدق مي‌كند؛ بنابراين سايت شما بايد طوري  طراحي شده باشد كه نمايش مناسب و درستي در گوشي‌هاي تلفن همراه داشته باشد. طبق گزارش Adweek، گوگل به اين نتيجه رسيده است كه 73 درصد از كاربران وقتي سايتي را مي‌بينند كه نمايش خوبي در صفحه نمايش موبايلشان ندارد، آن را ترك مي‌كنند.

دكمه‌ها، لينك‌ها و چيزهايي كه اهميت بالايي دارند را طوري قرار دهيد كه به راحتي قابل رويت باشند؛ مثلا دكمه «افزودن به سبد خريد» در صفحه محصول بهتر است به‌صورت چسبان در حالت موبايل باشد تا وقتي خريدار صفحه سايت را به بالا و پايين مي‌برد، دكمه «افزودن به سبد خريد» هميشه برايش در دسترس باشد. اين نكته براي دكمه سبد خريد هم صدق مي‌كند كه بايد طوري باشد كه هميشه در دسترس خريداران باشد.

 

11. هدف‌گيري مجدد كنيد

هدف‌گيري مجدد يكي از نكات اساسي موفقيت براي هر سايت فروشگاهي است. از هوش مصنوعي كمك بگيريد و رفتار خريداران را ثبت و بررسي كنيد. سپس محصولات و خدمات خود را به مشتريان خود نمايش دهيد. كاربران شما با مراجعه به سايت، از بودن اين خدمات آگاه مي‌شوند و خيلي سريع به صفحه محصولاتي كه موردعلاقه‌شان بوده مي‌روند يا محصولي را كه فراموش كرده بودند را بازبيني مي‌كنند.

 

12. صفحه پرداخت را ساده كنيد

بخش‌ها و فيلدهاي پيچيده و اضافي را از صفحه پرداخت حذف كنيد و اين بخش را به ساده‌ترين شكل ممكن طراحي كنيد؛ چرا كه طراحي نامناسب براي اين صفحه، منجر به رها كردن صفحه پرداخت مي‌شود. صفحه پرداخت بهتر است چند مرحله‌اي نباشد و همه كارها در يك صفحه انجام شود. اگر يك صفحه بودنش امكان‌پذير نيست و بايد بيشتر از يك صفحه باشد، حتما صفحات قبل از پرداخت را ساده‌تر طراحي كنيد. يكي ديگر از نكاتي كه در صفحه پرداخت بايد رعايت كنيد قرار دادن نوار پيشرفت كار است كه بسيار مي‌تواند روند كار را بهبود دهد.

 

13. فروش محصولات را در شبكه‌هاي اجتماعي گسترش دهيد

با توجه به استفاده زياد كاربران از شبكه‌هاي اجتماعي، محصولات خود را در اين شبكه‌ها قرار دهيد و امكان مشاهده محصولات خود را در شبكه‌هايي مانند اينستاگرام، تلگرام، فيس‌بوك فراهم كنيد و اجازه دهيد تا كاربران خارج از سايت هم بتوانند اقدام به خريد كنند.

منبع: https://modiresabz.com/13-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%aa%da%98%db%8c-%d9%85%d9%87%d9%85%d9%90-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%d9%85%d8%a7%d8%b1%da%a9%d8%aa%db%8c%d9%86%da%af/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.