فشار به مشتري ، نه تنها به شروع فرايند مذاكره نخواهد انجاميد ، بلكه موجب فراري شدن مشتري راغب خواهد شد. مثل شركتهاي ثبت برند ( شركتهاي حقوقي ) كه هرروز به ما زنگ ميزنند با يك جمله ثابت :
فشار به مشتري ، نه تنها به شروع فرايند مذاكره نخواهد انجاميد ، بلكه موجب فراري شدن مشتري راغب خواهد شد. مثل شركتهاي ثبت برند ( شركتهاي حقوقي ) كه هرروز به ما زنگ ميزنند با يك جمله ثابت :
- خانم x هستم از شركت …….. ، كار ثبت برند ، دفاتر مالي ، كارت بازرگاني داريد كه ما برايتان انجام دهيم !!!
- ما پاسخ ميدهيم ، نه ، ما اصلا برند ثبت نميكنيم ، شماره تلفن ما را از CRM شركتتان پاك نماييد.
- آن خانم جواب ميدهد : چشم — اما چه فايده كه باز دوباره فرداي آن روز خانم y از همان شركت زنگ ميزند !!!
اما ما در فروش ، فشارهاي مودبانه و رواني براي پيش برد فرايند فروش استفاده مينماييم. مانند : اين آخرين محصول ما با اين قيمت است – تكنيك ايجاد فشار زماني در فروش .
اين نوع از فشارها ، از تكنيكهاي حرفهاي بازاريابي و فروش تلفني است كه لزوما به مشتريان راغب فشاري نامطلوب وارد نمينمايد. استفاده از تكنيكهاي فروش نامطلوب كه قبلا در فروش رودررو استفاده ميشود ، به ندرت در فروش تلفني و آنلاين به فروش ميانجامد.
2- جمعبندي سريع
تا حالا فكر كرديد كه تلفن را سريع سريعتر از چيزي كه مشتري بالقوه توقع دارد ، قطع نماييد و بگذاريد كه مشتري به كارش برسد ؟
كمي برايتان عجيب است ؟ آيا جواب ميدهد ؟
بگذاريد مشتري بداند كه شما به زندگي وي و دنياي خارج از تلفن وي اهميت ميدهيد و آن را درك مينماييد. حس دلسوزي خود را در واكنش به نيازهاي وي از ديدگاه يك انسان و يك مشتري بالقوه نشان دهيد . حتما پاسخ مثبت دريافت خواهيد نمود.
بنابراين اگر فكر ميكنيد كه مشتري بالقوه ميخواهد مكالمه را قطع نمايد ، شما سريعتر اين كار را انجام بايد دهيد. در اين حالت شما مكالمه را با شرايط خودتان قطع كردهايد . اگر حتي نتوانستهايد چيزي را بفروشيد ، اين تكنيك به شما اجازه ميدهد كه در مذاكره را باز بگذاريد و دوباره براي نجات فروش خود تلاش نماييد.
منبع: