شنبه ۲۲ اردیبهشت ۰۳

نصب گوگل آناليتيكس به همه روش ها | آموزش تصويري

۸۱ بازديد

همانطور كه مي دانيد رفتار كاربران و مخاطبان شما نقش بسيار مهمي در رشد وب سايت شما و به دنبال آن رشد كسب وكار شما ايفا مي كند. شما بايد بتوانيد نحوه رفتار كاربران خود را بررسي كنيد تا مطمئن شويد كه وب سايت شما در راستاي هدفي كه براي آن تعيين كرديد حركت مي كند. بنابراين وجود يك ابزار در جهت بررسي داده هاي وب سايت يك امر ضروري محسوب مي گردد.

به دنبال اين ضرورت، گوگل يك سرويس رايگان تحت عنوان گوگل آناليتيكس را در اختيار شما قرار داده است تا بتوانيد از اين سرويس، براي تجزيه و تحليل داده هاي وب سايت خود استفاده كنيد. در اين مقاله قصد داريم چندين روش نصب گوگل آناليتيكس را بررسي كنيم. كافي است تا يكي از اين روش ها را انتخاب كنيد و تجزيه و تحليل داده هاي وب سايت خود را هر چه سريعتر شروع كنيد.

گوگل آناليتيكس (Google Analytics) چيست؟

گوگل آناليتيكس يكي از قدرتمندترين و محبوب ترين ابزارها در جهت تجزيه و تحليل داده هاي وب سايت محسوب مي گردد. اين ابزار رايگان، به شما كمك مي كند تا آمار وب سايت خود را بررسي كنيد. از جمله اطلاعاتي كه گوگل آناليتيكس در اختيار شما قرار مي دهد شامل:

  • تعداد بازديدكنندگان وب سايت شما به صورت روزانه چقدر مي باشد
  • مدت زماني كه كابران در وب سايت شما وقت خود را مي گذرانند چه ميزان است
  • ورودي ها و ترافيك وب سايت شما از كدام منبع هستند (مستقيم، شبكه هاي اجتماعي يا…)
  • مخاطبان هدف شما چه افرادي هستند و علايق آن ها به چه صورت مي باشد
  • به كدام صفحات وب سايت شما علاقه بيشتري دارند
  • بر روي كدام دكمه ها كليك بيشتري شده است
  • و …

اما براي استفاده از اين سرويس قدرتمند بايد آن را نصب كنيد. پس با ما همراه باشيد تا مراحل نصب گوگل آناليتيكس را با هم بررسي كنيم.

دوره گوگل آناليتيكس

هر آنچه درباره تجزيه و تحليل اطلاعات سايت با ابزار گوگل آناليتيكس بايد بدانيد

روش هاي نصب گوگل آناليتيكس

در اين مقاله، سه روش نصب گوگل آناليتيكس مورد بررسي قرار گرفته است كه عبارتند از:

  1. نصب گوگل آناليتيكس از طريق google tag manager
  2. نصب گوگل آناليتيكس با استفاده از tracking code
  3. نصب گوگل آناليتيكس با استفاده از افزونه Monsterinsights

همانطور كه مي دانيد رفتار كاربران و مخاطبان شما نقش بسيار مهمي در رشد وب سايت شما و به دنبال آن رشد كسب وكار شما ايفا مي كند. شما بايد بتوانيد نحوه رفتار كاربران خود را بررسي كنيد تا مطمئن شويد كه وب سايت شما در راستاي هدفي كه براي آن تعيين كرديد حركت مي كند. بنابراين وجود يك ابزار در جهت بررسي داده هاي وب سايت يك امر ضروري محسوب مي گردد.

به دنبال اين ضرورت، گوگل يك سرويس رايگان تحت عنوان گوگل آناليتيكس را در اختيار شما قرار داده است تا بتوانيد از اين سرويس، براي تجزيه و تحليل داده هاي وب سايت خود استفاده كنيد. در اين مقاله قصد داريم چندين روش نصب گوگل آناليتيكس را بررسي كنيم. كافي است تا يكي از اين روش ها را انتخاب كنيد و تجزيه و تحليل داده هاي وب سايت خود را هر چه سريعتر شروع كنيد.

گوگل آناليتيكس (Google Analytics) چيست؟

گوگل آناليتيكس يكي از قدرتمندترين و محبوب ترين ابزارها در جهت تجزيه و تحليل داده هاي وب سايت محسوب مي گردد. اين ابزار رايگان، به شما كمك مي كند تا آمار وب سايت خود را بررسي كنيد. از جمله اطلاعاتي كه گوگل آناليتيكس در اختيار شما قرار مي دهد شامل:

  • تعداد بازديدكنندگان وب سايت شما به صورت روزانه چقدر مي باشد
  • مدت زماني كه كابران در وب سايت شما وقت خود را مي گذرانند چه ميزان است
  • ورودي ها و ترافيك وب سايت شما از كدام منبع هستند (مستقيم، شبكه هاي اجتماعي يا…)
  • مخاطبان هدف شما چه افرادي هستند و علايق آن ها به چه صورت مي باشد
  • به كدام صفحات وب سايت شما علاقه بيشتري دارند
  • بر روي كدام دكمه ها كليك بيشتري شده است
  • و …

اما براي استفاده از اين سرويس قدرتمند بايد آن را نصب كنيد. پس با ما همراه باشيد تا مراحل نصب گوگل آناليتيكس را با هم بررسي كنيم.

دوره گوگل آناليتيكس

هر آنچه درباره تجزيه و تحليل اطلاعات سايت با ابزار گوگل آناليتيكس بايد بدانيد

روش هاي نصب گوگل آناليتيكس

در اين مقاله، سه روش نصب گوگل آناليتيكس مورد بررسي قرار گرفته است كه عبارتند از:

  1. نصب گوگل آناليتيكس از طريق google tag manager
  2. نصب گوگل آناليتيكس با استفاده از tracking code
  3. نصب گوگل آناليتيكس با استفاده از افزونه Monsterinsights

روش پيشنهادي ما به شما نصب گوگل آناليتيكس از طريق Google Tag Manager مي باشد.

۱- نصب گوگل آناليتيكس از طريق google tag manager:

در اين مرحله، نصب و راه اندازي سرويس گوگل آناليتيكس با استفاده از گوگل تگ منيجر مورد بررسي قرار مي گيرد. اين روش جديدترين روش نصب گوگل آناليتيكس محسوب مي شود كه خود گوگل هم اين روش را پيشنهاد مي كند. اين روش به شما اين امكان را مي دهد كه خيلي راحت تر، سرويس گوگل آناليتيكس را مديريت كنيد.

شما قبل از هر كاري نياز به يك حساب گوگل داريد. پس در ابتداي كار يك جيميل براي خود ايجاد كنيد. در صورتي كه از قبل جيميل داريد مي توانيد از همان جيميل براي گوگل آناليتيكس استفاده كنيد. فراموش نكنيد كه براي حفظ امنيت اطلاعات خود، مطمئن شويد شخص ديگري به اين حساب دسترسي ندارد.

گام اول : ايجاد حساب گوگل آناليتيكس

در نوار آدرس مرورگر خود عبارت “google analytics” را جستجو كنيد و در صفحه باز شده، بر روي لينك analytics.google.com”” كليك كنيد.

پس از ورود به گوگل آناليتيكس، حساب كاربري مورد نظر خود را انتخاب و login كنيد.

بعد از login  شدن، شما به صفحه اي به شكل زير هدايت خواهيد شد.

در اين مرحله بر روي گزينه “sign up” كليك كنيد. سپس گزينه “admin” را انتخاب كنيد و از بخش account”” بر روي گزينه “create account” كليك كنيد.

در قسمت “account name” نام وب سايت خود را وارد كنيد و بر روي گزينه “next” كليك كنيد.

در اين مرحله گزينه “web” را انتخاب كنيد و بر روي گزينه “admin” كليك كنيد.

در اين قسمت بايد تنظيمات مربوط به property انجام شود. در قسمت Property name”” نام وب سايت خود را وارد كنيد. با استفاده از گزينه “Industry category” زمينه فعاليت خود را مشخص كنيد. به عنوان مثال اگر در زمينه غذا فعاليت مي كنيد، گزينه “Food and Drink” را انتخاب كنيد. منطقه زماني يا همان time zone را روي كشور ايران تنظيم كنيد. در نهايت براي گزينه “Currency displayed as”، روي فلش سمت راست دكمه پاييني كليك كنيد و گزينه “US Dollar (USD $)” را انتخاب كنيد. سپس بر روي گزينه “create” كليك كنيد.

در اين مرحله شما بايد قوانين گوگل آناليتيكس را تاييد كنيد. تيك هر دو قسمت را بزنيد و در نهايت گزينه ” accept” را انتخاب كنيد.

بعد از تكميل فرايند ايجاد حساب كاربري، يك ID اختصاصي براي وب سايت شما ايجاد مي شود. براي دسترسي به اين ID كافي است بر روي گزينه admin”” كليك كنيد، سپس از قسمتAccount ، حساب مورد نظر خود را انتخاب كنيد. بعد از انتخاب حساب، نوبت به انتخاب وب سايت موردنظر شما مي رسد. نام وب سايت خود را از قسمت property انتخاب كنيد، سپس گزينه “tracking info” را انتخاب كنيد و در نهايت از طريق گزينه tracking code به ID اختصاصي خود دسترسي پيدا مي كنيد.

همانطور كه در بالا مشخص شده است يك ID اختصاصي به فرمت “UA-12345678-1” تحت عنوان “Tracking ID” در اختيار شما قرار مي گيرد كه براي اتصال به گوگل تگ منيجر مورد نياز است.

نكته: ايجاد حساب گوگل آناليتيكس در هر سه مرحله مورد نياز شما مي باشد. در هر مرحله در صورتي كه از شما tracking code خواسته شد به اين بخش رجوع كنيد و همين مراحل را انجام دهيد.

گوگل آناليتيكس چيست؟

آموزش فارسي كار با ابزار حرفه اي

گام دوم: ايجاد حساب google tag manager

براي ثبت نام در گوگل تگ منيجر، در نوار آدرس مرورگر خود عبارت “google tag manager” را جستجو كنيد و در صفحه باز شده، بر روي لينك tagmanager.google.com كليك كنيد.

پس از ورود به google tag manager با حساب كاربري خود login كنيد.

از قسمت accounts، همان طور كه در شكل بالا مي بينيد، بر روي گزينه “create account” كليك كنيد.

در اين مرحله براي ايجاد حساب كاربري بايد اطلاعات خواسته شده را وارد كنيد كه به ترتيب شامل:

  • Account name: در اين قسمت نام وب سايت خود را وارد كنيد.
  • Country: كشور مورد نظر خود را از منو انتخاب كنيد.
  • عبارت Share data anonymously with Google and others را تيك بزنيد. با فعال كردن اين گزينه، داده هاي وب سايت شما، به صورت ناشناس با گوگل و ديگر سايت ها به اشتراك گذاشته مي شوند. به عبارتي ديگر، گوگل تمامي اطلاعات شناسايي و محرمانه شما را از داده ها حذف مي كند، سپس اين داده ها را با صدها سايت ناشناس ديگر تركيب مي كند و در نهايت يك گزارش جامع از روند كار وب سايت شما ارائه مي دهد.
  • Container name:در اين قسمت هم نام وب سايت خود را وارد كنيد.
  • Target platform: از اين قسمت گزينه “web” را انتخاب كنيد.

اگر تمامي اطلاعات را به درستي وارد كرديد، بر روي دكمه “create” كليك كنيد.

در اين مرحله، صفحه اي براي شما باز خواهد شد كه شامل شرايط و قوانين گوگل تگ منيجر مي باشد. تيك گزينه “I also accept the Data Processing Terms as required by GDPR” را بزنيد و سپس بر روي دكمه “yes” در سمت راست بالاي صفحه كليك كنيد.

پس از انجام مراحل بالا، كدهايي در اختيار شما قرار مي گيرد. در اين مرحله، همانطور كه در شكل بالا مشاهده مي كنيد، بايد كدهاي داده شده را در بخش head و body سايت خود قرار دهيد.

اگر وب سايت شما وردپرسي مي باشد كافي است تا از طريق پيشخوان ، منوي نمايش، زيرمنوي ويرايشگر پوسته را انتخاب كنيد.

از سمت چپ صفحه، بر روي گزينه “سربرگ پوسته” كليك كنيد تا ويرايشگر فعال شود. سپس كد مربوط به قسمت head را copy كرده و مطابق شكل، در قسمت مشخص شده paste كنيد.

دوباره به سراغ كدها برويد و اين بار كدهاي مربوط به body را copy و در جاي مشخص شده paste كنيد.

در صورتي كه وب سايت شما وردپرسي نباشد، از طريق فايل index.html اقدام كنيد و مطابق شكل بالا كدها را در جاي مناسب قرار دهيد.

پيكربندي ساده گوگل آناليتيكس با گوگل تگ منيجر

استفاده از آناليتيكس از طريق GTM به شما امكان مي دهد كدهاي موجود در سايت خود را ساده كنيد

گام سوم: اطمينان از درستي قرارگرفتن كد در سايت

بعد از انجام اين مراحل، براي اطمينان از درست قرارگرفتن تگ ها بر روي وب سايت خود، مي توانيد از افزونه هاي كمكي مرورگر كروم استفاده كنيد. در اينجا ۲ نمونه از اكستنشن هاي كاربردي، براي شما معرفي شده است.

براي نصب اكستنشن ها كافي است از طريق نوار آدرس مرورگر خود، عبارت “extension chrome” را جستجو كنيد و بر روي لينك “chrome.google.com” كليك كنيد. سپس يكي از اكستنشن هاي بالا را در كادر پيش رو وارد كنيد و در نهايت گزينه add to chrome را انتخاب كنيد.

به عنوان مثال همانطور كه در تصوير بالا ملاحظه مي كنيد، اكستنشن tag assistant را انتخاب و گزينه add to chrome را كليك كنيد. نصب اكستنشن به اتمام رسيد. سايت مورد نظر خود را باز كنيد و اكستنشن را فعال كنيد. پس از اطمينان از قرارگيري درست تگ ها در سايت، وارد Google Tag Manager شويد.

گام چهارم: اتصال گوگل آناليتيكس به گوگل تگ منيجر

مطابق شكل بالا بر روي گزينه “add a new tag” كليك كنيد.

با انتخاب گزينه “add a new tag” صفحه اي مانند تصوير بالا به شما نمايش داده مي شود. در سمت چپ بالاي صفحه ، نام برچسب مورد نظر خود را وارد كنيد و سپس روي آيكن وسط صفحه يا كه مشخص شده است يا گزينه “choose a tag type to begin setup”، كليك كنيد.

در اين مرحله نوع برچسب تعيين مي شود. گزينه‌ي”Google Analytics: Universal Analytics” را انتخاب كنيد.

پس از انتخاب نوع برچسب، Track type را روي گزينه page view”” تنظيم كنيد و tracking ID خود را وارد كنيد. هم چنين مي توانيد يك متغير جديد ايجاد كنيد كه tracking ID خود را در آن ذخيره كنيد. بنابريان لازم نيست كد را حفظ كنيد و يا هر دفعه به دنبال كد باشيد. براي ايجاد يك متغير كافي است از منوي موجود در بخش google analytics setting، گزينه “new variable…” را انتخاب كنيد.

با انتخاب گزينه “new variable” به اين صفحه هدايت مي شويد. در اين صفحه بايد يك نام براي متغير خود انتخاب كنيد و كد tracking ID خود را وارد كنيد. با اين كار براي دفعات بعد ديگر نيازي به ورود دستي كد نداريد و فقط كافي است تا نام متغير را انتخاب كنيد.

بعد از ايجاد tag، به صورت خودكار به صفحه اي كه در تصوير بالا مي بينيد منتقل مي شويد. از بخش triggering گزينه ي choose a trigger to make this tag fire”” را انتخاب كنيد. trigger را بر روي All page تنظيم كنيد و در نهايت گزينه save را انتخاب كنيد.

با استفاده از گزينه preview مي توانيد نتيجه فعاليت خود را به صورت پيش نمايش زنده مشاهده كنيد و در نهايت گزينه submit را انتخاب كنيد. مراحل نصب شما به پايان رسيد.

وبينار گوگل آناليتيكس

چشمان شما در كسب‌وكار آنلاين

 ۲- نصب گوگل آناليتيكس از طريق tracking code

همان طور كه مي دانيد وردپرس هم اكنون يكي از محبوب ترين سيستم هاي مديريت محتوا مي باشد. به همين دليل قصد داريم روش نصب گوگل آناليتيكس از طريق خود وردپرس را نيز به شما آموزش دهيم.

گام اول: ايجاد حساب گوگل آناليتكس و دريافت كد رهگيري

در ابتدا وارد حساب كاربري گوگل آناليتيكس خود شويد (مراحل ايجاد حساب در گوگل آناليتيكس به صورت كامل و قدم به قدم در ابتداي همين مقاله توضيح داده شده است) و از طريق منوي admin، از بخش account، قسمت property، گزينه tracking info را انتخاب كنيد. سپس بر روي گزينه tracking code كليك كنيد و كدي را كه در تصوير پايين مشخص شده است كپي كنيد.

گام دوم: ورود به پيشخوان وردپرس و دسترسي به كدهاي header

وارد پنل مديريت وردپرس خود شويد و از طريق گزينه نمايش، ويرايشگر پوسته را انتخاب كنيد.

گام سوم: الصاق tracking code در بخش header

در اين گام بايد tracking code (منظور از tracking code همان كدي است كه در گام اول كپي كرديد) را در قسمت مشخص شده، paste كنيد.

گام چهارم: اطمينان از صحت انجام كار

در اين گام براي اطمينان از صحت مراحل انجام شده، وارد گوگل آناليتيكس شويد. سپس از منوي realtime، گزينه overview را انتخاب كنيد. همانطور كه در تصوير مشاهده مي كنيد اكنون يك كاربر فعال وجود و اين به معني درستي انجام كار شما مي باشد.

مراحل نصب شما به پايان رسيد.

نحوه استفاده از گزارشات Real-Time گوگل آناليتيكس

با گزارش real time گوگل آناليتيكس اطلاعات بسيار مفيدي را در مي يابيد

۳- نصب گوگل آناليتيكس از طريق افزونه Monster insights

در اين روش قصد داريم نحوه نصب گوگل آناليتيكس با استفاده از افزونه هاي وردپرس را به شما آموزش دهيم. افزونه هاي زيادي براي اين كار وجود دارند. ما در اين آموزش، افزونه Monster insights را به شما توصيه مي كنيم. افزونه Monster insights، يكي از بهترين افزونه هاي موجود براي تجزيه و تحليل داده هاي سايت شما از طريق گوگل آناليتيكس مي باشد.

اين افزونه با بيش از ۲ ميليون نصب فعال و بيش از ۳۴ ميليون بار دانلود، يكي از محبوب ترين افزونه ها محسوب مي شود. اين افزونه به شما امكان مي دهد تا تجزيه و تحليل داده هاي سايت خود را از طريق پيشخوان وردپرس ملاحظه و بررسي كنيد. در ادامه مراحل نصب اين افزونه و نحوه اتصال آن به گوگل آناليتيكس را به شما آموزش مي دهيم تا بتوانيد به راحتي و هرچه سريعتر، تحليل و آناليز سايت خود را شروع كنيد.

در ابتدا وارد حساب كاربري گوگل آناليتيكس خود شويد (مراحل ايجاد حساب در گوگل آناليتيكس به صورت كامل و قدم به قدم در ابتداي همين مقاله توضيح داده شده است) و از طريق منوي admin، از بخش account، قسمت property، گزينه tracking info را انتخاب كنيد. سپس بر روي گزينه tracking code كليك كنيد. در اين روش نصب به tracking ID نياز داريد. همانطور كه در تصوير پايين مشخص شده است، كد اختصاصي خود، كه فرمتي به شكل “UA-000000000-1” دارد را يادداشت كنيد.

در اين مرحله بايد افزونه Monster insights را بر روي سيستم مديريت محتواي وردپرس خود نصب كنيد.

براي نصب افزونه Monster insights در ابتدا وارد پيشخوان وردپرس شويد و سپس مراحل زير را طي كنيد:

  1. از طريق منوي پيشخوان،گزينه افزونه ها را انتخاب كنيد.
  2. بر روي زيرمنوي افزودن كليك كنيد.
  3. در كادر جستجو، عبارت Monster insights”” را تايپ كرده و كليد ENTER را فشار دهيد.
  4. بر روي دكمه “هم اكنون نصب كن” كليك كنيد تا فرايند نصب افزونه انجام شود و در نهايت پس از نصب، افزونه را فعال كنيد.

نكته: اگر افزونه را از جاي ديگري دانلود كرديد، كافي است از منوي افزونه ها، زير منوي افزودن، اين بار گزينه بارگذاري افزونه را انتخاب كنيد و فايل موردنظر (فايل شما بايد به صورت فشرده با پسوند .zip باشد) خود را بارگذاري كنيد. پس از اتمام بارگذاري، افزونه را فعال كنيد.

پس از فعال كردن افزونه Monster insights، پنجره اي به شكل زير براي شما ظاهر مي شود.

بر روي دكمه “launch the wizard” كليك كنيد.

در اين مرحله، صفحه خوش آمدگويي افزونه براي شما نمايش داده مي شود كه شما بايد نوع وب سايت خود را تعيين كنيد. بعد از انتخاب نوع وب سايت، بر روي دكمه “”save and continue كليك كنيد تا به مرحله بعدي هدايت شويد.

در اين مرحله براي اتصال افزونه به وب سايت شما، بر روي دكمه “connect Monster insights” كليك كنيد.

افزونه monster insights از شما مي خواهد تا براي ادامه روند اتصالش، يك حساب كاربري انتخاب كنيد.

افزونه monster insights براي دسترسي به حساب كاربري و مديريت و تحليل داده هاي وب سايت شما، نياز به مجوز شما دارد. بنابراين بر روي گزينه allow كليك كنيد.

در اين مرحله افزونه قصد دارد تا حساب گوگل آناليتيكس شما را به سيستم مديريت محتواي وردپرس تان متصل كند. همانطور كه در تصوير بالا مشخص شده است شما مي توانيد آدرسي كه MonsterInsights براي گزارش هاي شما از آن استفاده مي كند را مشاهده كنيد. آدرس مورد نظر خود را انتخاب كنيد و بر روي دكمه Complete Connection كليك كنيد.

در صفحه باز شده بر روي دكمه save and continue كليك كنيد.

در اين صفحه، چند نمونه از امكانات پيشرفته افزونه monsterinsights به شما نمايش داده مي شود كه در صورت نياز به آنها بايد اين افزونه را به نسخه پيشرفته ارتقا دهيد. بر روي دكمه save and continue كليك كنيد.

در اين مرحله، گزينه skip this step را انتخاب كنيد.

و در آخر بر روي دكمه “finish setup & exit wizard” كليك كنيد تا مراحل نصب به اتمام برسد. پس از اتمام مراحل نصب و اتصال، از طريق پيشخوان، منوي گوگل آناليتيكس و زير منوي گزارش ها مي توانيد داده هاي وب سايت خود را مشاهده و آناليز كنيد.

جمع بندي:

زيبايي و كاربر پسند بودن وب سايت يكي از عوامل مهم جذب مخاطب مي باشد اما براي اينكه بدانيد مخاطبان هدف شما دقيقا به دنبال چه چيزي هستند و نياز اصلي آن ها چيست، بايد بتوانيد رفتار و تعامل آن ها را تجزيه و تحليل كنيد. البته در كنار مخاطبان، خود شما هستيد كه به عنوان صاحب كسب و كار ، فعاليت هاي زيادي را در راستاي جذب مخاطب و افزايش ترافيك وب سايت خود انجام داده ايد و  همين طور هزينه هايي را پرداخت كرده ايد. بنابراين شما هم بايد اين امكان را داشته باشيد تا بررسي كنيد كه به ازاي مبالغ پرداختي و فعاليت هاي انجام شده، خروجي كار شما به چه صورت بوده است.

بنابراين گوگل يك ابزار رايگان، تحت عنوان گوگل آناليتيكس را در اختيار شما قرار داده است كه به شما امكان مي دهد داده هاي وب سايت خود اعم از ميزان ورودي، نرخ تبديل، صفحات پربازديد، علايق كاربران، نرخ پرش، تعداد كاربران جديد و…  را تجزيه و تحليل كنيد و در راستاي بهبود و رشد وب سايت خود از آن استفاده كنيد. در اين مقاله، شما با سه روش نصب گوگل آناليتيكس آشنا شديد كه مي توانيد يكي از آن ها را انتخاب كنيد و طبق آن مراحل سرويس گوگل آناليتيكس خود را راه اندازي كنيد. البته پيشنهاد خود گوگل، روش اول يعني نصب گوگل آناليتيكس از طريق گوگل تگ منيجر مي باشد. پس همين الان گوگل آناليتيكس را نصب كنيد و از امكانات فوق العاده اين سرويس استفاده كنيد.

منبع: 

https://dmacourse.com/how-to-install-google-analytics/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.