جمعه ۲۱ اردیبهشت ۰۳

راهنماي نهايي سئو در سال 2020

آموزش هاي ديجيتال ماركتينگ

راهنماي نهايي سئو در سال 2020

۶۶ بازديد

اولين كاري كه شما هنگام نياز به ايده هاي جديد بازاريابي انجام مي دهيد چيست؟ وقتي تصميم مي گيريد زمان آن رسيده است كه شيوه نگهداري كتاب ها را تغيير دهيد ، چه تغييراتي مي كنيد؟ يا حتي متوجه يك تاير تخت در ماشين شويد؟

حدس من: شما به Google روي مي دهيد.

اما آيا مي دانيد 89٪ از خريداران B2B و 81٪ خريداران آنلاين همين كار را انجام مي دهند؟

در مواجهه با يك مشكل ، چالش يا حتي يك انتخاب ، آنها آنرا google مي كنند. به سادگي.

و بنابراين ، اين يك حقيقت سرد و خشن است كه بدون حداقل حضور در Google ، بعيد است كه كسب و كار شما براي زنده ماندن طولاني مدت باشد.

در اين راهنما ، استراتژي براي ايجاد اين حضور را كشف خواهيد كرد - بهينه سازي موتور جستجو (SEO.)

اولين كاري كه شما هنگام نياز به ايده هاي جديد بازاريابي انجام مي دهيد چيست؟ وقتي تصميم مي گيريد زمان آن رسيده است كه شيوه نگهداري كتاب ها را تغيير دهيد ، چه تغييراتي مي كنيد؟ يا حتي متوجه يك تاير تخت در ماشين شويد؟

حدس من: شما به Google روي مي دهيد.

اما آيا مي دانيد 89٪ از خريداران B2B و 81٪ خريداران آنلاين همين كار را انجام مي دهند؟

در مواجهه با يك مشكل ، چالش يا حتي يك انتخاب ، آنها آنرا google مي كنند. به سادگي.

و بنابراين ، اين يك حقيقت سرد و خشن است كه بدون حداقل حضور در Google ، بعيد است كه كسب و كار شما براي زنده ماندن طولاني مدت باشد.

در اين راهنما ، استراتژي براي ايجاد اين حضور را كشف خواهيد كرد - بهينه سازي موتور جستجو (SEO.)

هم اكنون بارگيري كنيد: SEO Starter Pack 

شما مي آموزيد كه SEO چيست ، چگونه كار مي كند ، و چه كارهايي را بايد انجام دهيد تا سايت خود را در نتايج موتور جستجو قرار دهيد.

اما قبل از شروع ، مي خواهم شما را از چيزي اطمينان خاطر دهم.

بنابراين بسياري از منابع SEO را پيچيده مي كنند. آنها خوانندگان را با اصطلاحات فني مي ترسانند ، روي عناصر پيشرفته تمركز مي كنند و بندرت چيزي فراتر از تئوري را توضيح مي دهند.

من به شما قول مي دهم ، اين راهنما مانند اين نيست.

در صفحات بعد ، قصد دارم SEO را در ابتدايي ترين قسمت هاي آن بشكنم و به شما نشان دهم چگونه مي توانيد از تمام عناصر آن براي ساختن يك استراتژي موفق SEO استفاده كنيد. (و براي به روز بودن در مورد استراتژي و روند سئو ، به پادكست مهارت هاي HubSpot مراجعه كنيد .)

ادامه مطلب را بخوانيد تا SEO را درك كنيد ، يا به بخشي برويد كه بيشترين علاقه را به شما نشان مي دهد.

 

  1. سئو چيست؟
  2. چگونه Google محتوا را مرتب مي كند
  3. نحوه ساختن يك استراتژي SEO
  4. چگونه SEO را اندازه گيري كنيم
  5. SEO و محلي كلاه سياه
  6. منابع جستجوگرها

 

 

 

 

وقتي از شما خواسته مي شود كه توضيح دهد SEO چيست ، من اغلب انتخاب مي كنم كه آنرا يك استراتژي بدانم تا اطمينان حاصل كنم كه وقتي كسي دسته محصولات يا خدمات شما را googles مي كند ،آنهاوب سايت خود را پيدا كنيد

اما اين موضوع كمي را ساده تر مي كند. اين عناصر مانند نيازهاي مختلف مشتري اطلاعات را در نظر نمي گيرد. با اين حال ، اين جوهر خود را آشكار مي كند.

 

به طور خلاصه ، جستجوگرها دو چيز -  رتبه بندي و ديد را هدايت مي كنند.

رتبه بندي

اين فرايندي است كه موتورهاي جستجو براي تعيين مكان قرار دادن يك صفحه وب خاص در SERP ها از آن استفاده مي كنند.

ديد

اين اصطلاح توصيف ميزان برجسته بودن دامنه خاص در نتايج موتور جستجو را نشان مي دهد. با ديد بالا ، دامنه شما در SERP برجسته است. ديد جستجو كمتر وقتي رخ مي دهد كه يك دامنه براي بسياري از نمايش داده هاي جستجوي مرتبط قابل مشاهده نيست.

هر دو مسئوليت تحقق اهداف اصلي سئو - ترافيك و تبديل را بر عهده دارند.

يك دليل ديگر كه بايد از سئو استفاده كنيد وجود دارد.

اين رشته به شما كمك مي كند تا نام تجاري خود را تقريباً در كل سفر خريد قرار دهيد.

به نوبه خود ، مي تواند اطمينان حاصل كند كه استراتژي هاي بازاريابي شما با رفتار خريد جديد مطابقت دارد.

زيرا همانطور كه گوگل خودشان اعتراف كردند - رفتار مشتري براي هميشه تغيير كرده است .

امروزه بيشتر افراد از موتورهاي جستجوگر براي يافتن محصولات يا خدمات از هر كانال بازاريابي ديگري استفاده مي كنند. 18٪ خريداران بيشتر Google را از طريق Amazon انتخاب مي كنند. 136٪ بيشتر موتور جستجو را نسبت به ساير وب سايتهاي خرده فروشي ترجيح مي دهند. و خريداران B2B به طور متوسط قبل از درگير شدن با يك برند ، حداكثر 12 جستجو انجام مي دهند .

علاوه بر اين ، آنها ترجيح مي دهند اكثر مراحل خريد را به تنهايي طي كنند.

به عنوان مثال ، دراخيربا بررسي HubSpot Research ، دريافتيم كه 77٪ افراد قبل از درگير شدن با آن ، برندي را تحقيق مي كنند.

77٪ از مردم قبل از مشغول تحقيق در مورد برند ، تحقيقاتي را در مورد برند انجام مي دهند

فارستر فاش كرد كه 60٪ از مشتريان هيچ تعاملي با فروشندگان نمي خواهند. علاوه بر اين ، 68٪ ترجيح مي دهند به تنهايي تحقيق كنند. و 62٪ معيارهاي خاص خود را براي انتخاب فروشنده مناسب انتخاب كرده اند.

از اين گذشته ، اين روند هرگز پيچيده تر نبوده است.

معيارهاي تحقيق فارستر براي انتخاب فروشنده مناسب

منبع: تحقيقات فارستر

سرانجام ، نظر سنجي خريداران B2B DemandGen 2017 دريافت كه 61٪ از خريداران B2B روند جستجو را با جستجوي گسترده وب شروع مي كنند. در مقايسه ، تنها 56٪ مستقيماً به وب سايت فروشنده مي روند.

اما چگونه آنها در طول فرايند از موتورهاي جستجو استفاده مي كنند؟

در اوايل مراحل ، آنها از Google براي پيدا كردن اطلاعات در مورد مشكل خود استفاده مي كنند. برخي همچنين در مورد راه حل هاي احتمالي سؤال مي كنند.

سپس ، آنها قبل از استعلام از يك شركت ، گزينه هاي موجود را بر اساس بررسي ها يا پيام هاي رسانه هاي اجتماعي ارزيابي مي كنند. اما اين اتفاق مي افتد پس از آنكه همه منابع اطلاعاتي را خسته كرده اند.

و بنابراين ، تنها فرصتي كه مشتريان مي توانند توجه و توجه شما را نشان دهند ، نشان دادن نتايج جستجوي آنها است.

منبع برجسته

  • 22 افسانه جستجوگرها در سال 2020

 

چگونه گوگل مي داند چگونه يك صفحه را رتبه بندي كند؟

موتورهاي جستجو فقط يك هدف دارند. هدف آنها اين است كه مناسب ترين پاسخ ها يا اطلاعات را در اختيار كاربران قرار دهند.

هر بار كه از آنها استفاده مي كنيد ، الگوريتم هاي آنها صفحاتي را انتخاب مي كنند كه مربوط به درخواست شما باشد. و سپس ، آنها را رتبه بندي كنيد ، ابتدا معتبرترين يا محبوب ترين آنها را نشان دهيد.

براي ارائه اطلاعات مناسب به كاربران ، موتورهاي جستجو دو عامل را تجزيه و تحليل مي كنند:

  • ارتباط بين جستجوي جستجو و محتواي موجود در يك صفحه. موتورهاي جستجو آن را با فاكتورهاي مختلف مانند موضوع يا كلمات كليدي ارزيابي مي كنند.
  • قدرت ، با محبوبيت وب سايت در اينترنت اندازه گيري مي شود. گوگل فرض مي كند هرچه صفحه يا منبعي محبوب تر باشد ، محتواي آن براي خوانندگان با ارزش تر است.

و براي تجزيه و تحليل تمام اين اطلاعات از معادلات پيچيده اي به نام الگوريتم هاي جستجو استفاده مي كنند .

موتورهاي جستجو الگوريتم هاي خود را مخفي نگه مي دارند. اما با گذشت زمان ، SEO ها برخي از عواملي را كه در هنگام رتبه بندي يك صفحه در نظر مي گيرند ، شناسايي كرده اند. ما از آنها به عنوان عوامل رتبه بندي ياد مي كنيم و آنها محور استراتژي سئو هستند.

همانطور كه به زودي مشاهده خواهيد كرد ، اضافه كردن مطالب بيشتر ، بهينه سازي نام پرونده هاي تصوير يا بهبود پيوندهاي داخلي مي تواند بر رتبه بندي و ديد شما تأثير بگذارد. و اين به اين دليل است كه هر يك از اين اقدامات يك عامل رتبه بندي را بهبود مي بخشد.

 

سه مؤلفه اصلي يك استراتژي SEO قوي

براي بهينه سازي يك سايت ، شما بايد عوامل رتبه بندي در سه زمينه را بهبود بخشيد - راه اندازي فني وب سايت ، محتوا و پيوندها. بنابراين ، اجازه دهيد به نوبه خود از طريق آنها برويم.

1. راه اندازي فني

براي رتبه بندي وب سايت شما ، بايد سه چيز اتفاق بيفتد:

ابتدا ، يك موتور جستجو بايد صفحات خود را در وب پيدا كند.

سپس بايد آنها را اسكن كند تا موضوعات آنها را بفهمد و كلمات كليدي آنها را شناسايي كند.

و در آخر اينكه ، بايد آنها را به فهرست آن اضافه كند - بانك اطلاعاتي از كليه مطالبي كه در وب پيدا كرده است. به اين ترتيب ، الگوريتم آن مي تواند وب سايت شما را براي نمايش داده هاي مربوطه در نظر بگيرد.

به نظر ساده است ، اينطور نيست؟ مطمئناً هيچ چيز براي نگراني وجود ندارد. از اين گذشته ، از آنجايي كه مي توانيد بدون هيچ مشكلي به سايت خود مراجعه كنيد ، بنابراين بايد گوگل نيز درست باشد؟

متأسفانه ، گرفتن وجود دارد. يك صفحه وب براي شما و موتور جستجو متفاوت است. شما آن را به عنوان مجموعه اي از گرافيك ها ، رنگ ها ، متن هايي با قالب بندي و پيوندهاي آن مي بينيد.

براي موتور جستجوگر چيزي جز متن نيست.

در نتيجه ، هر عنصري كه نتواند از اين طريق ارائه كند ، براي موتور جستجو نامرئي است. بنابراين ، عليرغم اينكه وب سايت شما به نظر خوب مي رسد ، ممكن است Google محتواي آن را غيرقابل دسترسي پيدا كند.

 

بگذاريد مثالي به شما نشان دهم. در اينجا نحوه مشاهده موتور جستجوگر معمولي در مقاله هاي ما آورده شده است. به هر حال ، اگر مي خواهيد آن را با اصلي مقايسه كنيد ، اين يكي است .

نمونه فني راه اندازي فني ديدگاه موتور جستجو

به مواردي توجه كنيد:

  • اين صفحه فقط متن است. اگرچه ما آن را با دقت طراحي كرديم ، تنها عناصري كه موتور جستجو مي بيند متن و پيوندها هستند.
  • در نتيجه ، نمي تواند تصويري را در صفحه مشاهده كند (عنصري را كه با فلش مشخص شده است يادداشت كنيد.) فقط نام آن را تشخيص مي دهد. اگر آن تصوير حاوي كلمه كليدي مهمي باشد كه مي خواهيم صفحه براي آن رتبه بندي شود ، براي موتور جستجو نامرئي خواهد بود.

در اينجاست كه راه اندازي فني ، همچنين بهينه سازي در سايت ناميده مي شود. اين اطمينان مي دهد كه وب سايت و صفحات شما به Google اجازه مي دهد بدون هيچ مشكلي آنها را اسكن و فهرست بندي كند. مهمترين عوامل مؤثر بر آن عبارتند از:

پيمايش وب سايت و پيوندها

موتورهاي جستجو دقيقاً مانند سايتهاي مختلف ، سايتها را خزيده مي كنند. آنها پيوندها را دنبال مي كنند. خزنده هاي موتور جستجو روي صفحه قرار مي گيرند و از لينك ها براي يافتن مطالب ديگر براي تجزيه و تحليل استفاده مي كنند. اما همانطور كه در بالا مشاهده كرديد ، آنها نمي توانند تصاوير را مشاهده كنند. بنابراين ، ناوبري و پيوندها را فقط به عنوان متن تنظيم كنيد.

ساختار URL ساده

موتورهاي جستجو خواندن رشته هاي طولاني كلمات با ساختار پيچيده را دوست ندارند. بنابراين ، در صورت امكان ، URL هاي خود را كوتاه نگه داريد. آنها را تنظيم كنيد تا كمي ممكن از كلمه كليدي اصلي كه مي خواهيد براي بهينه سازي صفحه استفاده كنيد ، استفاده كنيد.

سرعت صفحه

موتورهاي جستجو ، از بار بار استفاده مي كنند - مدت زمان لازم براي كاربر براي خواندن صفحه - به عنوان شاخص كيفيت. بسياري از عناصر وب سايت مي توانند روي آن تأثير بگذارند. به عنوان مثال اندازه تصوير براي پيشنهادات در مورد بهبود صفحات خود از ابزار Speed Insights Page Google استفاده كنيد.

 

پيوندهاي مرده يا تغيير مسيرهاي خراب

پيوند مرده يك بازديد كننده را به صفحه وجود ندارد. يك تغيير مسير تغيير يافته به منبعي اشاره مي كند كه ديگر ممكن است در آنجا نباشد. هر دو تجربه كاربري ضعيفي را ارائه مي دهند اما همچنين مانع از فهرست بندي موتورهاي جستجو در محتواي شما مي شوند.

پرونده هاي نقشه سايت و Robots.txt

نقشه سايت يك فايل ساده است كه تمام URL هاي سايت شما را ليست مي كند. موتورهاي جستجو از آن استفاده مي كنند تا صفحات را براي خزيدن و فهرست بندي مشخص كنند. از طرف ديگر ، يك پرونده robots.txt به موتورهاي جستجو مي گويد كه چه محتوايي براي ايندكس كردن ندارند (براي مثال ، صفحات خط مشي خاص كه نمي خواهيد در جستجو ظاهر شوند.) براي سرعت بخشيدن به خزيدن و نمايه سازي مطالب خود را ايجاد كنيد.

محتواي تكراري

صفحات حاوي محتواي يكسان يا كاملاً مشابه موتورهاي جستجو را اشتباه مي گيرند. آنها غالباً تشخيص مي دهند چه محتوايي بايد در نتايج جستجو نشان دهند ، تقريباً غيرممكن است. به همين دليل موتورهاي جستجو محتواي تكراري را يك عامل منفي مي دانند. و با يافتن آن ، مي توانيد وب سايت را با عدم نمايش هيچ يك از آن صفحات جريمه كنيد.

منبع برجسته

  • نحوه انجام مميزي فني جستجوگرها

2. محتوا

به عنوان مثال ، هر بار كه از موتور جستجو استفاده مي كنيد ، به دنبال محتوا هستيد - اطلاعات مربوط به يك موضوع يا مشكل خاص.

درست است ، اين محتوا ممكن است در قالب هاي مختلفي ارائه شود. اين مي تواند متن باشد ، مانند يك پست وبلاگ يا يك صفحه وب. اما همچنين مي تواند يك فيلم ، توصيه محصول و حتي يك ليست تجاري باشد.

اين همه محتواست

و براي SEO ، اين همان چيزي است كه به دستيابي به ديد بيشتر در جستجوي كمك مي كند.

در اينجا دو دليل وجود دارد:

  1. براي يك ، محتوا همان چيزي است كه مشتريان هنگام جستجو مي خواهند. صرف نظر از آنچه آنها به دنبال آن هستند ، محتوايي است كه آن را فراهم مي كند. و هرچه تعداد بيشتري از آن را منتشر كنيد ، احتمال مشاهده بيشتر در جستجوي شما بيشتر است.
  2. همچنين موتورهاي جستجوگر از محتوا براي تعيين نحوه رتبه بندي صفحه استفاده مي كنند. اين ايده ارتباط بين يك صفحه و پرس و جو جستجوي يك شخص است كه قبلاً در مورد آن صحبت كرديم.

هنگام خزيدن يك صفحه ، موضوع آن را تعيين مي كنند. تجزيه و تحليل عناصر مانند طول صفحه يا ساختار آن به آنها كمك مي كند تا كيفيت آن را ارزيابي كنند. بر اساس اين اطلاعات ، الگوريتم هاي جستجو مي توانند با پرسشي از شخص مطابقت داشته باشند و صفحاتي را كه مناسب ترين آنها براي آن مي دانند مطابقت دهند.

روند بهينه سازي محتوا با تحقيق در مورد كليد واژه ها آغاز مي شود.

تحقيقات كليد واژه

سئو مربوط به بازديد از سايت نيست. شما مي خواهيد افرادي را جذب كنيد كه به آنچه شما مي فروشيد نياز دارند و مي توانند تبديل به مشتري شوند و بعداً مشتري شوند.

با اين وجود ، اين امر فقط درصورتي ممكن است كه در ليست كلمات كليدي افرادي كه هنگام جستجو از آنها استفاده مي كنند ، رتبه بندي شود. در غير اين صورت ، هيچ شانسي براي يافتن شما وجود ندارد. و اين حتي اگر وب سايت شما در صدر نتايج جستجو ظاهر شود.

به همين دليل است كه كار جستجوگرها با كشف عباراتي كه خريداران بالقوه وارد موتورهاي جستجو مي شوند شروع مي شود.

اين فرايند به طور معمول شامل مشخص كردن اصطلاحات و مباحث مربوط به شغل شما است. سپس ، آنها را به كلمات كليدي اوليه تبديل كنيد. سرانجام ، انجام تحقيقات گسترده براي كشف شرايط مرتبط با مخاطبان شما.

ما يك راهنماي كامل براي تحقيقات كلمات كليدي براي مبتديان منتشر كرده ايم . اين فرآيند تحقيق كلمه كليدي را با جزئيات بيان مي كند. از آن براي شناسايي عبارات جستجوي مورد نظر خود استفاده كنيد.

با ليستي از كلمات كليدي در دسترس ، مرحله بعدي بهينه سازي محتواي شماست. سئوها به اين فرآيند به عنوان بهينه سازي صفحه مي گويند.

بهينه سازي در صفحه

بهينه سازي در صفحه ، كه به آن SEO نيز گفته مي شود ، اطمينان مي دهد كه موتورهاي جستجو.) موضوع و كلمات كليدي صفحه را درك كنند ، و ب) مي توانند آن را با جستجوهاي مرتبط مطابقت دهند.

توجه داشته باشيد ، گفتم " صفحه " محتوا نيست. دليل اين امر اين است كه اگرچه بخش عمده اي از كار SEO در صفحه روي كلماتي كه استفاده مي كنيد متمركز است ، اما بهينه سازي برخي عناصر موجود در كد گسترش مي يابد.

شايد در مورد برخي از آنها شنيده باشيد - برچسب هاي متا مانند عنوان يا توضيحات دو مورد مشهور هستند. اما موارد بيشتري وجود دارد. بنابراين ، در اينجا ليستي از مهمترين اقدامات بهينه سازي صفحه براي انجام قرار گرفته است.

توجه: از آنجا كه محتواي وبلاگ در اكثر موارد غالب استوب سايت ها ،هنگام صحبت از اين عوامل ، به سئو وبلاگ خواهم پرداخت - بهينه سازي پست هاي وبلاگ براي كلمات كليدي مربوطه. با اين حال ، تمام اين توصيه ها در مورد انواع صفحه ها نيز به همان اندازه معتبر است.

منبع برجسته

  • راهنماي استراتژي جستجوگرها از طريق صفحه
الف) بهينه سازي كليد واژه

ابتدا ، اطمينان حاصل كنيد كه Google درك مي كند كه چه كلمات كليدي را مي خواهيد اين صفحه رتبه بندي كند. براي رسيدن به اين هدف ، حتماً كلمه كليدي اصلي را در موارد زير وارد كنيد:

  • عنوان پست: در حالت ايده آل ، آن را نزديك به شروع عنوان قرار دهيد. شناخته شده است كه گوگل در ابتداي سرخط ارزش بيشتري به كلمات مي دهد .
  • URL: آدرس وب صفحه شما بايد شامل كلمه كليدي باشد. در حالت ايده آل ، از جمله هيچ چيز ديگري. همچنين ، هر كلمه توقف را حذف كنيد .
  • برچسب H1: در اكثر سيستم هاي مديريت محتوا ، اين برچسب به طور پيش فرض عنوان صفحه را نشان مي دهد. با اين حال ، مطمئن شويد كه سيستم عامل شما از تنظيم ديگري استفاده نمي كند.
  • 100 كلمه اول (يا پاراگراف اول) از محتوا: يافتن كلمه كليدي در شروع پست وبلاگ شما گوگل را اطمينان مي دهد كه اين در واقع موضوع صفحه است.
  • عنوان هاي متا عنوان و متا توضيحات: موتورهاي جستجو از اين دو عنصر كد براي نمايش ليست هاي خود استفاده مي كنند. آنها متا عنوان را به عنوان عنوان ليست جستجو نمايش مي دهند. توضيحات متا ، محتوا را براي كوچكترين شكاف زير آن فراهم مي كند. اما بالاتر از آن ، آنها از هر دو براي درك بيشتر موضوع صفحه استفاده مي كنند.
  • نام پرونده هاي تصوير و برچسب هاي ALT: به ياد داشته باشيد كه موتورهاي جستجو چگونه گرافيكي را در صفحه مشاهده مي كنند؟ آنها فقط مي توانند نام پرونده هاي خود را مشاهده كنند. بنابراين ، اطمينان حاصل كنيد كه حداقل يكي از تصاوير شامل كلمه كليدي در نام پرونده است.

از طرف ديگر برچسب alt ، مرورگرهاي متني است كه به جاي تصوير (براي بازديد كنندگان داراي ديد بينايي) نمايش داده مي شوند. اما از آنجا كه برچسب ALT در كد تصوير ساكن است ، موتورهاي جستجو از آن به عنوان يك سيگنال ربط نيز استفاده مي كنند.

همچنين ، كلمات كليدي معنايي - تغييرات يا مترادف كلمه كليدي خود را اضافه كنيد. Google و ساير موتورهاي جستجو از آنها براي تعيين بهتر بودن يك صفحه استفاده مي كنند.

بگذاريد اين را با يك مثال سريع شرح دهم. بياييد وانمود كنيم كه كليد واژه اصلي شما " Apple " است. اما منظورت از ميوه يا غول فناوري پشت آيفون است؟

حال تصور كنيد چه اتفاقي مي افتد هنگامي كه Google عباراتي مانند شكر ، باغچه يا سرو را در نسخه پيدا كرد؟ انتخاب اينكه چه سؤالي براي رتبه بندي در اين مورد بلافاصله آشكار خواهد شد ، درست است؟

اين همان كاري است كه كلمات كليدي معنايي انجام مي دهد. آنها را اضافه كنيد تا مطمئن شويد صفحه شما براي جستجوهاي بي ربط نشان نمي دهد.

ب) عوامل بهينه سازي در صفحه غير مرتبط با كلمات كليدي

SEO موجود در صفحه فقط مربوط به پاشيدن كلمات كليدي در طول صفحه نيست. فاكتورهاي زير به تأييد اعتبار و اقتدار صفحه نيز كمك مي كنند:

  • پيوندهاي خارجي: پيوند دادن به صفحات ديگر مرتبط با موضوع به Google كمك مي كند تا موضوع خود را بيشتر تعيين كند. به علاوه ، تجربه كاربري خوبي را ارائه مي دهد. چطور؟ با قرار دادن مطالب خود به عنوان يك منبع ارزشمند.
  • پيوندهاي داخلي: اين پيوندها به شما در افزايش رده بندي به دو روش كمك مي كنند. يكي ، آنها به موتورهاي جستجوگر اجازه مي دهند صفحات ديگر را در سايت بيابند و خز كنند. و دو ، آنها روابط معنايي بين صفحات مختلف را نشان مي دهند ، و به بهتر شدن ارتباط آن با جستجوي جستجو كمك مي كند. به عنوان يك قاعده ، شما بايد حداقل 2-4 پيوند داخلي را در هر پست وبلاگ درج كنيد.
  • طول محتوا مطالب طولاني معمولاً بهتر مي شوند . به اين دليل است كه اگر به خوبي انجام شود ، يك پست وبلاگ طولاني هميشه شامل اطلاعات جامع تري در مورد موضوع خواهد بود.
  • چندرسانه اي: اگرچه يك الزام نيست ، اما عناصر چندرسانه اي مانند فيلم ها ، نمودارها ، پخش كننده هاي صوتي مي توانند كيفيت صفحه را نشان دهند. اين خوانندگان را براي مدت طولاني در صفحه نگه مي دارد. و به نوبه خود ، اين نشان مي دهد كه آنها مطالب ارزشمند و ارزش كاوش را مي يابند.

3. پيوندها

از آنچه تاكنون در اين راهنما خوانده ايد ، مي دانيد كه هيچ صفحه اي بدون دو عامل - ارتباط و اقتدار - رتبه بندي نمي شود.

در تلاش براي ارائه دقيق ترين پاسخ به كاربران ، Google و ساير موتورهاي جستجو صفحات را اولويت بندي مي كنند كه آنها را مناسب ترين براي سؤالات خود بلكه محبوب ترين مي دانند.

دو بخش اول - تنظيم فني و محتوا - بر افزايش ارتباط متمركز شده اند (اگرچه اعتراف مي كنم ، برخي از عناصر آنها همچنين مي توانند به برجسته سازي اقتدار كمك كنند.)

با اين حال ، پيوندها مسئول محبوبيت هستند.

اما قبل از اينكه بيشتر در مورد نحوه عملكرد آنها صحبت كنيم ، در اينجا منظور از SEO در هنگام صحبت كردن در مورد پيوندها چيست.

بك لينك چيست؟

پيوندها ، كه به عنوان لينك دهنده نيز خوانده مي شوند ، به مطالب شما در وب سايت هاي ديگر مراجعه مي كنند. هر بار كه وب سايت ديگري خوانندگان خود را به مطالب شما متذكر مي شود و به سايت شما پيوند مي دهد.

به عنوان مثال ، در اين مقاله در Entertainur.com به صفحه آمار بازاريابي ما اشاره شده است. اين لينك همچنين به آن پيوند مي بخشد و به خوانندگان خود اجازه مي دهد آمار ديگري را نسبت به آنچه نقل شده است ببينند.

تصوير نمونه بك لينك

Google از كميت و كيفيت پيوندهايي مانند اين به عنوان سيگنال اقتدار وب سايت استفاده مي كند. منطق آن در اين باره اين است كه وب مسترها معمولاً يك وب سايت محبوب و با كيفيت را بيشتر از يك رسانه متوسط ارجاع مي دهند.

اما توجه داشته باشيد كه من به كيفيت لينك ها نيز اشاره كردم. به اين دليل است كه همه پيوندها يكسان نيستند. برخي از آنها با كيفيت پايين مي توانند بر رتبه بندي شما تأثير منفي بگذارند.

عوامل كيفي پيوندها

پيوندهاي با كيفيت پايين يا مشكوك - به عنوان مثال ، مواردي كه گوگل آن را عمداً ساخته است تا بتوانند يك سايت را معتبرتر بدانند - مي توانند رتبه شما را كاهش دهند.

به همين دليل، در هنگام ساخت لينك ها، سئو تمركز نيست ساخت هر لينك ها هدف آنها ايجاد بالاترين كيفيت منابع ممكن است.

به طور طبيعي ، دقيقاً مانند الگوريتم جستجو ، ما نمي دانيم چه عواملي كيفيت لينك را مشخص مي كند ، به طور خاص. با اين حال ، با گذشت زمان ، SEO برخي از آنها را كشف كرد:

  1. محبوبيت يك سايت پيوند دهنده: هر پيوندي از دامنه اي كه موتورهاي جستجوگر يك مقام را در نظر مي گيرند ، طبيعتاً از كيفيت بالايي برخوردار خواهند بود. به عبارت ديگر ، پيوندهاي وب سايتهايي كه لينكهاي با كيفيت خوبي دارند و به آنها اشاره مي كنند ، بهتر كار مي كنند.
  2. موضوع موضوع: پيوندها از دامنه ها در موضوع مشابه با شما ، قدرت بيشتري نسبت به وب سايت هاي تصادفي خواهد داشت.
  3. اعتماد به يك دامنه: درست مانند محبوبيت ، موتورهاي جستجو اعتماد وب سايت را نيز ارزيابي مي كنند. پيوندها از سايتهاي با اعتبار بيشتر هميشه بهتر بر رتبه بندي تأثير مي گذارند.

پيوند ساختمان

در سئو ، ما به روند دستيابي به لينك هاي جديد به عنوان ايجاد لينك اشاره مي كنيم . و همانطور كه بسياري از پزشكان اعتراف مي كنند ، اين مي تواند يك فعاليت چالش برانگيز باشد.

ايجاد لينك اگر مي خواهيد اين كار را به خوبي انجام دهيد ، نياز به خلاقيت ، تفكر استراتژيك و صبر دارد. براي توليد پيوندهاي با كيفيت ، بايد يك  استراتژي ساخت لينك ارائه دهيد . و اين هيچ شاهكار كوچكي نيست.

به ياد داشته باشيد ، پيوندهاي شما بايد معيارهاي مختلف كيفيت را تصويب كنند. بعلاوه ، براي موتورهاي جستجو كه شما آنها را عمداً ساخته ايد ، آشكار نيست.

در اينجا چند راهكار براي انجام آن آورده شده است:

  • پيوندهاي تحريريه ، ارگانيك: اين بك لينكها از وب سايتهايي تهيه شده اند كه مطالب شما را به تنهايي ارجاع مي دهند.
  • Outreach: در اين استراتژي براي ارتباط با ساير وب سايت ها تماس مي گيريد. اين مي تواند از جهات مختلفي اتفاق بيفتد. مي توانيد مطالب شگفت انگيز از مطالب را ايجاد كنيد و از طريق ايميل براي آنها ارسال كنيد تا در مورد آن بگوييد. به نوبه خود ، اگر آنها آن را با ارزش بدانند ، آنها به آن ارجاع مي دهند. همچنين مي توانيد به كجا پيوند دهيد.
  • ارسال مهمان: پست هاي مهمان مقالات وبلاگي هستند كه شما در وب سايت هاي شخص ثالث منتشر مي كنيد. به نوبه خود ، اين شركت ها اغلب اجازه مي دهند يك يا دو پيوند به سايت شما را در محتوا و نويسنده زندگي نامه بگذاريد.
  • پيوندهاي نمايه: سرانجام ، بسياري از وب سايت ها فرصتي براي ايجاد پيوند ارائه مي دهند. پروفايل هاي آنلاين نمونه خوبي است. اغلب ، هنگام راه اندازي چنين نمايه اي ، مي توانيد وب سايت خود را نيز در آنجا ليست كنيد. همه اين پيوندها داراي اقتدار قوي نيستند ، اما برخي از آنها ممكن است. و با توجه به سهولت در ايجاد آنها ، ارزشمند است كه آنها را دنبال كنيد.
  • تجزيه و تحليل رقابتي: سرانجام ، بسياري از SEO ها بطور مرتب پيوندهاي رقباي خود را تجزيه و تحليل مي كنند تا مواردي را كه مي توانند براي سايت هاي خود بازآفريني كنند نيز شناسايي كنند.

حال اگر هنوز در كنار من هستيد ، تازه متوجه شده ايد كه چه چيزي مسئول موفقيت سايت شما در جستجو است.

در مرحله بعد ، مشخص مي شود كه آيا تلاش هاي شما مؤثر است.

 

نحوه نظارت و پيگيري نتايج جستجوگرها

تنظيم فني ، محتوا و پيوندها براي ورود يك وب سايت به نتايج جستجو بسيار مهم است. نظارت بر تلاشهاي شما به بهبود استراتژي شما كمك مي كند.

اندازه گيري موفقيت SEO به معناي رديابي داده ها در مورد ترافيك ، تعامل و پيوندها است. و اگرچه ، اكثر شركت ها مجموعه KPI هاي SEO خود را (شاخص هاي كليدي عملكرد) را توسعه مي دهند ، در اينجا رايج ترين آنها هستند:

  • رشد ترافيك آلي
  • رتبه بندي كلمات كليدي (تقسيم به علامت هاي تجاري و غير مارك)
  • تبديل از ترافيك ارگانيك
  • ميانگين زمان در صفحه و ميزان گزاف گويي
  • صفحات فرود بالا كه باعث ترافيك ارگانيك مي شوند
  • تعداد صفحات فهرست بندي شده
  • رشد پيوندها (از جمله پيوندهاي جديد و گمشده)

 

سئو محلي

تاكنون ، ما به طور كلي بر كسب رتبه سايت در نتايج جستجو متمركز شده ايم. اگر يك مشاغل محلي را اداره مي كنيد ، Google همچنين به شما امكان مي دهد آن را به طور خاص در مقابل مشتريان بالقوه در منطقه خود قرار دهيد. اما براي اين كار ، از SEO محلي استفاده مي كنيد.

و ارزشش را دارد

 

97٪ از مشتريان براي يافتن اطلاعات محلي از موتورهاي جستجو استفاده مي كنند. آنها به دنبال پيشنهادات فروشنده و حتي آدرسهاي خاص تجاري هستند. در واقع ، 12٪ از مشتريان هر روز به دنبال اطلاعات مربوط به مشاغل محلي هستند.

علاوه بر اين ، آنها براساس اين اطلاعات عمل مي كنند: 75٪ از جستجوگران طي 24 ساعت جستجو از يك فروشگاه محلي يا محل شركت مي روند.

اما ادامه دهيد ، آيا SEO محلي با آنچه ما در تمام مدت صحبت مي كرديم متفاوت است؟

بله و خير.

موتورهاي جستجو براي رده بندي هاي محلي و جهاني از اصول مشابهي پيروي مي كنند. اما با توجه به اينكه آنها يك سايت را براي نتايج خاص و مبتني بر مكان قرار مي دهند ، بايد برخي از عوامل رتبه بندي ديگر را نيز مورد تجزيه و تحليل قرار دهند.

نتايج جستجوي محلي نيز متفاوت به نظر مي رسد:

  • آنها فقط براي جستجوهايي با قصد محلي ظاهر مي شوند (به عنوان مثال ، "رستوران نزديك من" يا وقتي شخصي به طور واضح مكان را مشخص كرد.)
  • آنها حاوي نتايج خاص براي يك مكان مرتبط هستند.
  • آنها بر روي ارائه اطلاعات خاص به كاربر متمركز شده اند كه براي يافتن آنها نيازي به رفتن به جايي ديگر ندارند.
  • آنها كاربران را در درجه اول هدف قرار مي دهند ، زيرا جستجوهاي محلي بيشتر در دستگاه هاي تلفن همراه اتفاق مي افتد.

مثلاً يك محليبسته، برجسته ترين عنصر نتايج محلي ، تقريباً كليه اطلاعاتي را كه يك شخص براي انتخاب يك تجارت لازم دارد ، شامل مي شود. به عنوان مثال ، در اينجا نتايج محلي Google براي عبارت " بهترين رستوران در بوستون" نمايش داده مي شود. "

به عنوان مثال صفحه نتايج نتايج گوگل بهترين رستوران ها در بوستون

توجه داشته باشيد كه اين نتايج هيچ پيوندي به هيچ محتوا ندارد. درعوض آنها ليستي از رستوران هاي منطقه ، نقشه اي براي نشان دادن مكانهاي خود و اطلاعات اضافي در مورد هر يك را شامل مي شوند:

  • نام كسب و كار
  • شرح
  • تصوير
  • ساعات كار
  • بررسي ستاره
  • نشاني

اغلب ، آنها همچنين شامل شماره تلفن يا آدرس وب سايت يك شركت هستند.

تمام اين اطلاعات در كنار هم به مشتريان كمك مي كند تا در كدام تجارت مشاركت كنند. اما همچنين به Google اين امكان را مي دهد كه چگونه رتبه بندي كند.

عوامل رتبه بندي جستجوي محلي

هنگام تجزيه و تحليل وب سايت هاي محلي ، Google به نزديكي محل جستجوگر نگاه مي كند. با ظهور جستجوهاي محلي با عبارت " در نزديكي من " ، فقط منصفانه است كه Google سعي كند ابتدا نزديكترين مشاغل را ارائه دهد.

كلمات كليدي براي SEO محلي نيز ضروري است. با اين وجود ، يكي ديگر از عناصر بهينه سازي صفحه ، وجود نام ، آدرس و شماره تلفن يك شركت است. در SEO محلي ، ما به آن NAP مي گوئيم.

باز هم ، منطقي است ، زيرا موتور جستجو براي ارزيابي موقعيت شركت به راهي نياز دارد.

Google اختيارات در جستجوي محلي را نه تنها از طريق پيوندها ارزيابي مي كند. بررسي ها و استنادها (ارجاع آدرس يك مشاغل يا شماره تلفن از طريق اينترنت) نيز صلاحيت آن را برجسته مي كند.

سرانجام ، اطلاعاتي كه يك تجارت در Google My Business شامل مي شود - بستر موتور جستجو براي مديريت ليست هاي مشاغل محلي - نقش بسيار مهمي در رتبه بندي هاي آن دارد.

موارد فوق فقط نوك كوه يخ است. اما اگر مي خواهيد شغل شما در جستجوي محلي رتبه خوبي كسب كند ، آنها اولين كساني هستند كه به درستي دست مي يابند.

سئو كلاه سياه چيست؟

جنبه نهايي سئو كه مي خواهم براي شما برجسته كنم چيزي است كه اميدوارم هرگز وسوسه نشويد كه از آن استفاده كنيد. منظورم اين است

زيرا ، اگرچه ممكن است فريبنده باشد ، استفاده از سئو كلاه سياه به طور معمول با مجازات ليست هاي جستجو به پايان مي رسد.

شيوه هاي كلاه سياه در دستكاري الگوريتم هاي موتور جستجو با استفاده از استراتژي ها در برابر دستورالعمل هاي موتور جستجو است. متداول ترين تكنيك هاي كلاه سياه شامل چاشني كلمات كليدي ، پنهان كاري (مخفي كردن كلمات كليدي در كد است تا كاربران آنها را نبينند ، اما موتورهاي جستجو اين كار را انجام مي دهند) و خريد پيوندها.

بنابراين ، چرا كسي از SEO كلاه سياه استفاده مي كند؟ براي يك ، زيرا ، اغلب ، رتبه بندي يك سايت به دنبال دستورالعمل هاي Google زمان مي برد. در واقع مدت زمان طولاني

براي مثال استراتژي هاي كلاه سياه به شما امكان مي دهد پيچيدگي ساخت لينك را كاهش دهيد. چاشني كلمات كليدي اجازه مي دهد يك صفحه براي بسياري از كلمات كليدي رتبه بندي شود ، بدون اينكه نيازي به ايجاد دارايي هاي بيشتر در محتواي باشد

اما همانطور كه گفته شد ، گرفتار شدن اغلب منجر به از بين رفتن كامل سايت از ليست هاي جستجو مي شود.

و دليل اينكه من در اينجا به آن اشاره كردم اين است كه مي خواهم شما بدانيد كه هيچ كليد ميانبر در SEO وجود ندارد. و از هركسي كه استراتژي هايي را پيشنهاد مي كند كه ممكن است درست به نظر برسند آگاه باشيد.

 

منابع SEO و آموزش

اين راهنما فقط يك نقطه شروع براي كشف سئو است. اما چيزهاي بيشتري براي يادگيري وجود دارد.

در اينجا منابع آموزش آنلاين براي امتحان بعدي آورده شده است:

 

  • آكادمي سئو Hubspot SEO
  • دوره Google Analytics
  • دوره SEO كه كار مي كند

همچنين مي توانيد دانش SEO را از متخصصان صنعت و وبلاگهاي آنها انتخاب كنيد. اينجاهستند برخي از ارزش خواندن:

  • SEMrush
  • MOZ
  • جوان
  • BrightLocal (مشاوره محلي SEO)
  • مجله موتور جستجو
  • ديده بان موتور جستجو
  • Land Engine Land
  • شركت Bruce Clay

بيش از شما

بدون قرار دادن فعالانه محتواي خود در نتايج جستجو ، هيچ شغلي نمي تواند مدت طولاني زنده بماند.

با افزايش ديد جستجو مي توانيد بازديد كنندگان بيشتري داشته باشيد و به نوبه خود ، تبديل و فروش نيز انجام دهيد. و اين به خوبي ارزش زماني را دارد كه مي توانيد در سئو متخصص شويد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.